در نمایندگی مالاوی و بروندی برگزار شد؛

محکومیت حادثه تروریستی کرمان و حمایت از مردم مظلوم غزه

مراسم محکومیت حادثه تروریستی کرمان و حمایت از آزادی نوار غزه بمناسبت تداوم حملات ظالمانه رژیم کودک‌کش اسرائیل با حضور علمای اهل سنت، علمای شیعه، اساتید ، طلاب ، در نمایندگی کشور‌های مالاوی و بروندی برگزار گردید.

در این نشست علمای اهل سنت و شیعه حضور داشتند و برخی از این علما به ایراد سخنرانی پرداختند. درضمن همه علما و حاضرین، ظلم وارد شده بر مردم مظلوم نوار غزه، را قویا محکوم کردند و همچنین حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند.

سخنرانان در سخنان خود بر اتحاد بین مسلمانان تاکید کرد و بیان کرد: امروز غزه محور وحدت بین مسلمین به عنوان موضوع مشترک است و همه مسلمانان باید در جهت ریشه‌کن شدن ظلم با هم متحد شوند.

شیخ عبد الرشید اظهار داشت: کشتار هزاران نفر اعم از کودکان، زنان و مردان در غزه و تحریم آب، غذا و دارو برای افراد غیر نظامی جنایت و ظلمی آشکار است و نمونه دیگر آنرا در شهر کرمان در مراسم یادبود سردار دلها در کنار مزار مطهرش مشاهده کردید. این کشتار نیز به نوعی دیگر در کشور مسلمان ایران افتاد و فردا نیز در کشور‌های مسلمان دیگر اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت دولت‌های مدعی حقوق بشر از اسرائیل را نشان سقوط ارزش‌های انسانی در جهان دانستند و افزودند: مردم جهان باید در مقابل دولت‌های مدعی حقوق بشر بایستند و اجازه ندهند مردم غزه در تحریم غذا، آب و دارو بمانند و کشتاری چنین فجیع اتفاق بیفتد.

شیخ عبد الرحمن تاکید کرد: ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی‌گناه شهر کرمان ایران، این فاجعه غم انگیز را به همه تسلیت گفتند و این اتفاق را اینگونه تعبیر کردند که راه سردار مقاوت ادامه خواهد داشت و همه ما باید در جهت حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم از جا برخیزیم.

وی در ادامه بیان داشت: برای توقف جنایت در جهان امیدی به دولت‌ها نیست و باید مردم جهان با اتحاد و اعتراض گسترده نسبت به عملکرد دولت‌ها با اقدامات مدنی جلوی این جنایت‌ها را بگیرند.

شیخ عبد الرحمن در پایان تصریح کرد: قدرت مردم همیشه بیشتر از دولت‌ها بوده و نباید اجازه بدهند دولت‌ها با حمایت از اسرائیل اجازه ادامه این کشتار به خصوص کشتار کودکان و زنان در نوار غزه و دیگر مناطق مسلمان‌نشین را بدهند.