امضای دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی کرمان در مسکو

ده‌ها تن از سفرا، مقامات سیاسی، مذهبی و وابستگان نظامی کشور‌های مختلف جهان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی کرمان را امضاء کردند.

سفرا و شخصیت‌های سیاسی، وابستگان نظامی و مقامات مذهبی ده‌ها کشور جهان، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابلاغ پیام همدردی دولت‌های خود به حسین ملکی، معاون سفیر کشورمان در روسیه، اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی کرمان در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه باز بود و مقامات شرکت کننده در مراسم، دلنوشته‌های خود را درباره این حادثه ثبت کردند.

کنستانتین کاساچوف، معاون شورای فدراسیون روسیه که به نمایندگی از پارلمان این کشور، دفتر یادبود را امضاء کرد، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها گفت: این اقدام تروریستی دارای ردپای آشکار بیرونی و تلاشی برای ناامن جلوه دادن ایران است.

این مقام ارشد پارلمانی افزود: ایران و روسیه با روابط دوستانه، در مبارزه با اشکال مختلف تروریسم نقش مهمی ایفاء کرده‌اند و اینگونه اقدامات تروریستی نمی‌تواند دو کشور را از ادامه این مسیر منصرف کند.

بشار جعفری، سفیر سوریه در مسکو نیز گفت: هدف از این اقدام تروریستی، تضعیف قدرت ایران در راس محور مقاومت است.

وی صهیونیست‌ها را صحنه‌گردان چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای در تمام منطقه عنوان کرد و گفت: آنچه در غزه و لبنان و سوریه و کرمان شاهدیم، نمونه‌هایی از خوی توحش و تروریسم دولتی صهیونیست‌هاست.

سفیر سوریه در مسکو تاکید کرد: یقینا خون بی‌گناهان محور مقاومت را قدرتمندتر می‌کند و زوال رژیم غاصب را سرعت می‌بخشد.

روشن آبیاسوف، معاون شورای مفتیان روسیه هم به پیام شیخ راویل عین‌الدین، رهبر معنوی مسلمانان روسیه اشاره کرد و افزود: مفتی اعظم مسلمانان روسیه نیز همچون ملت ایران داغدار این جنایت ضدبشری است.

آبیاسوف گفت: اینگونه حملات تروریستی، برای بی ثبات کردن اوضاع در ایران و کل منطقه است و رد پای حامیان تروریسم در این جنایت آشکار است.

عبدالواحد نیازوف، رئیس سازمان مسلمانان اروپا نیز پس از امضاء دفتر یادبود گفت: شکی نیست که پشت این جنایات، نیرو‌های شیطانی و در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که با اقدامات مستقیم تروریستی و یا حمایت از تروریست‌ها، منطقه را بی‌ثبات کرده‌اند.

نیزامی باغلانوف، رئیس جمعیت اهل بیت مسکو به اهداف اینگونه اقدامات جنایتکارانه اشاره کرد و افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها از راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی هراس دارند و آنچه هنوز نفهمیده‌اند، این است که با این جنایت‌ها، مسیر اصلی، یعنی رهایی قدس شریف، گم نمی‌شود.

یوگنی خایلوف، هنرمند شناخته شده مسیحی نیز که با یک نماد ویژه به سفارت ایران آمده بود گفت: برای نشان دادن احساس خود از این فاجعه غم انگیز و وداع با قهرمانانی که شهادت نصیب آنان شد، تنها باید به الگوی آزادگی و آزادمردی، یعنی امام حسین توسل کرد.