بر پایی جشنواره جایزه شهید قاسم سلیمانی در سوریه

جشنواره جایزه شهید قاسم سلیمانی با هدف یادبود چهارمین سالگرد شهادت سردار سرافزار شهید قاسم سلیمانی در نمایندگی جامعةالمصطفی سوریه برگزار گردید.

این جشنواره با حضور آقای آیتی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مشاور علمی وی جناب آقای دکتر فیروز کوهی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله نظام، رئیس هیئت علمایی سوریه، هیئتی از دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه متشکل از حجت الاسلام محبیان، معاون فرهنگی و تبلیغی و حجت الاسلام قطرانی،معاون آموزشی و پژوهشی و جمعی از شخصیت‌های نظامی سوریه، شاعران و اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) و طلاب برگزار گردید.

مراسم یادبود با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین المللی آقای شاهین و سرود ملی جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و سپس فیلم کوتاهی از شهید قاسم در هنگام حضور در جبهه سوریه پخش گردید.

پس از آن نماینده المصطفی در سوریه ضمن خوشآمد گویی به حضار به تشریح جایگاه شهید قاسم سلیمانی در محور مقاومت و اهداف این مراسم یادبود پرداخت.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الله نظام به ایراد سخنرانی و به موضوع اهمیت محور مقاومت و اقدامات شهید سلیمانی در جهت تقویت این محور اشاره کرد.

پس از آن شیخ مصطفی النصراوی از شرکت کنندگان در این جایزه به تجلیات عرفانی در وصیت نامه شهید قاسم پرداخت.

شایان ذکر است این جشنواره با تجلیل از ۱۵ نفر از برترین در حوزه مقالات علمی، ترجمه، شعر، داستان و رومان، تئاتر و سخنرانی شاعر برجسته جناب دکتر حسین جمعه به پایان رسید.