امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه عدالت

تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه عدالت، بعدازظهر امروز با حضور روسای دو دانشگاه به امضا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بیاتی، رئیس دانشگاه عدالت و سایر مسئولان این دانشگاه، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و پیشینه این مرکز علمی بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: فراگیران جامعةالمصطفی به دو شیوه آکادمیک دانشگاهی و نظام سطوح حوزوی به تحصیل در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی مشغول هستند و مدارک المصطفی با مجوز و تایید وزارت علوم صادر می‌گردد.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳۵۰ تفاهم‌نامه و قرار همکاری میان المصطفی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی به امضا رسیده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری میان المصطفی و دانشگاه‌های مختلف جهان از جمله برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و برپایی همایش‌های بین المللی، اظهارداشت: المصطفی از تجربیات بسیار ارزشمندی در عرصه بین‌المللی بهره‌مند است و آمادگی دارد این ظرفیت را در اختیار سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دهد.

وی پذیرش طلاب از مذاهب مختلف اسلامی با رویکرد تقریبی و مقارن را یکی از ویژگی‌های ممتاز جامعةالمصطفی در میان مراکز علمی دینی در جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: طلاب المصطفی با نگاه تقریب، وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان و مذاهب پرورش می‌یابند که این راهبرد امروز مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۵ ملیت در مراکز داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، ابراز داشت: المصطفی به لحاظ تنوع ملیتی در کشور بی‌نظیر است و این سرمایه ارزشمند در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک مواجهه تمدنی میان تمدن مادی غرب و گفتمان تمدن اسلامی هستیم که انقلاب اسلامی پرچمدار آن به شمار می‌آید و تمام دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران از ناحیه همین مسئله نشأت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی نیز به اذعان مقامات خود، پرچمدار تمدن مادی غرب برای مقابله با احیای تمدن اسلامی است و به همین جهت با پشتیبانی بی‌حد و حصر کشورهای سلطه‌گر به جنایت بی‌رحمانه علیه مسلمانان دامن می‌زند.

رئیس جامعةالمصطفی، مراکز علمی بین‌المللی را یک راهبرد مهم برای پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در جهان دانست و بر اساس این رسالت، جامعةالمصطفی را آماده همکاری همه جانبه با مراکز علمی و دانشگاهی کشور خواند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر بیاتی نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، به معرفی دانشگاه عدالت پرداخت و ابراز داشت: دانشگاه عدالت در اواخر دهه هشتاد به همت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و با هدف تولید محتوا در حوزه علوم انسانی اسلامی و تربیت مدرس جهت مقابله علمی با جریانهعای تکفیری تأسیس شد.

وی با اشاره به دو شیوه پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون سراسری و پذیرش ویژه طلاب، خاطرنشان کرد: دانشگاه عدالت در سال‌های اخیر گام‌های خوبی را در مسیر رسیدن به اهداف خود به ویژه تولید بومی علوم انسانی برداشته، که مورد استقبال خوب مراکز علمی در جهان اسلام قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه عدالت، با اشاره به دستاوردهای ارزشمند جامعةالمصطفی در عرصه بین الملل، ابراز داشت: دانشگاه عدالت نیز در سال‌های گذشته فعالیت در عرصه بین المللی را آغاز کرده است که البته در این زمینه، علاقه‌مند به همکاری و استفاده از تجربیات جامعةالمصطفی العالمیه هستیم. بی‌شک امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه عدالت و جامعةالمصطفی العالمیه، آثار و برکات فراوانی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است در پایان، تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه عدالت به امضای دو طرف رسید.