دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم و هیئت همراه با حضور در جامعةامصطفی با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیة در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم و هیئت همراه، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جمعیت هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور و گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب تصریح کرد: امیدواریم همگان بتوانیم از فرصت‌های معنوی ماه رجب، شعبان و رمضان حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی در ادامه مسئله امداد و تجلی همیاری در حوادث، به‌ویژه امدادرسانی در لحظات اولیه‌ی حوادث و اوج بحران را بسیار مهم، ضروری و تأثیرگذار توصیف نمود و اظهار داشت: سازمان‌هایی چون جمعیت هلال‌احمر از مجموعه‌های مقدس به شمار رفته، در تمام جهان با نگاه احترام بدان نگریسته می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به نقش خاص و ارزشمند طلاب و روحانیون، امدادرسانی و حضور در سختی‌ها و حوادث را رسالتی حوزوی دانست و بر اهمیت پیش‌گامی در این مسیر تصریح نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی یادآور شد: پیش‌قدمی و پیش‌آهنگی طلاب در دوران کرونا و حضور جمع قابل‌توجهی از برادران و خواهران عزیز طلبه در آن شرایط خاص، به‌عنوان بخشی از رسالت حوزوی، حضوری مؤثر و تعیین‌کننده بود.

وی بر لزوم هماهنگی، سازماندهی و توانمندسازی گروه‌های خدمات‌رسان تأکید و شکل‌گیری کمیته مشترک جامعةالمصطفی و جمعیت هلال‌احمر را ارزشمند توصیف نمود و ابراز داشت: راه‌اندازی کانون‌هایی برای ساماندهی نیروهای امدادی برای مواجهه و نقش‌آفرینی در مقابله با حوادث ملی و بین‌المللی از جمله رویکردهایی است که در جامعةالمصطفی باید بدان توجه نمود.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تصریح بر اهمیت ساماندهی فعالیت‌های امدادی، اظهار داشت: ترسیم شبکه و سازماندهی ویژه برای حضور امدادی سریع در حوادث بسیار مهم و ضروری و نیازمند بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند جمعیت هلال‌احمر است.

وی در ادامه ظرفیت‌های کلان جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی و کاربردی است، آموزش‌های متنوعی را ناظر به نیازهای جامعه مخاطبانی ارائه می‌کند؛ ارائه آموزش‌های امدادی و مهارت‌افزایی‌ها در حوزه بهداشت و سلامت یکی از هدف‌گذاری‌های ارزشمند این مجموعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی بر لزوم راه‌اندازی کمیته مشترک جامعه المصطفی و جمعیت هلال‌احمر تأکید و تصریح نمود: در راستای تجلی همیاری در امدادرسانی به گروه‌های آسیب‌دیده مجامع بین‌المللی همواره ارتباط خوبی میان نمایندگی‌های جامعه المصطفی و مجموعه‌های جمعیت هلال‌احمر در خارج از کشور وجود دارد.

محمدرضا بهرامی رئیس جمعیت هلال احمر استان قم در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی ضمن ارائه گزارشی از جدیدترین فعالیت‌ها و رویکردهای این مجموعه در یک سال گذشته بحث بین‌المللی بودن را از ویژگی‌های مشترک جمعیت هلال احمر و جامعةالمصطفی دانست و گزارشی از برگزاری دوره دانش‌افزایی با حضور ۶۰۰ نفر از طلاب و خانواده‌های حوزویان در هفته پیش رو ارائه نمود.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از آموزش‌های ارائه شده در این دوره مبتنی بر آموزش‌های مجازی دنبال خواهد شد، یادآور شد: خانواده‌های طلاب و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره دانش‌افزایی از سامانه مرکز خدمات حوزه وارد پرتال تخصصی جمعیت هلال احمر شده، فرم ثبت نام را تکمیل نمودند.

بهرامی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری دوره آموزشی ۱۸۰۰ نفره جمعیت هلال احمر استان قم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیش‌رو میزبانی از منتخبینی از ۶۰۰ هزار مشارکت کننده در دوره جمعیت هلال احمر از تمامی استان‌های کشور است؛ در این برنامه جشن فارغ التحصیلی عزیزان تحت عنوان جشن خدمت برگزار خواهد شد.

وی بحث توانمندسازی آحاد مختلف جامعه در امور امدادی را بسیار مهم ارزیابی نمود و با بیان این که برآنیم تا با همکاری مجموعه نهادهای مختلف حوزوی از میان طلاب مستعد و آموزش دیده مربیان امدادی تربیت نماییم، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب و خانواده‌های این عزیزان، توانمندسازی طلاب در مباحث امدادی جدی‌تر از پیش دنبال می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم ارائه مباحث امدادی به طلاب طرح هجرت حوزه را از دیگر اقدامات این مجموعه توصیف و از آمادگی برپایی دوره‌های ویژه امدادی برای دانش‌آموختگان جامعه المصطفی خبر داد و اذعان داشت: آماده‌ایم تا بانک تجهیزات پزشکی امانی را با محوریت کانون طلاب جمعیت هلال احمر و تحت عنوان خانه هلال، در جامعه المصطفی فعال نماییم.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قم در سال‌های اخیر ضمن تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده جدید و پوشش هزینه‌های درمانی تعدادی از خانوارهای ایرانی؛ بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیز را با آموزش های هلال احمر آشنا نموده است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از تدوین ۳۵ رشته‌ی فنی حرفه‌ای و آموزشی مرتبط با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر خبر داد و یادآور شد: توان امدادی جمهوری اسلامی مایه افتخار و به الگویی برای کشورهای همسایه تبدیل شده است.