با شعار  «قرآن، عزت مسلمانان و آزادی‌خواهان» برگزار می شود؛

مشارکت ۵ هزار و ۵۲۱ نفری خانواده های جامعةالمصطفی در شانزدهمین جشنواره قرآنی و حدیثی

مسئول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه‌المصطفی، گفت: امسال ۵ هزار و ۵۲۱ نفر در این جشنواره قرآنی شرکت کردند و در قالب ۵۴ مقطع و رشته اذان، دعا، ترتیل و قرائت و آموزش‌های معارفی و غیره به رقابت می پردازند.

حجت‌الاسلام سید تقی قاضوی، رئیس مرکز امور خانواده های جامعةالمصطفی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با برنامه‌های متنوع در حال اجرا است و شانزدهمین جشنواره از ۱۳ آبان‌ماه آغاز شده است.

مسئول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه‌المصطفی بیان کرد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی با محوریت قرآن و عزت مسلمانان و آزادی‌خواهان کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام  قاضوی عنوان کرد: شعار “قرآن عزت و نصرت” برای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی انتخاب شد و حمایت از خانواده‌های پر جمعیت در دستور کار قرار گرفت، این جشنواره از ۱۳ آبان در مراکز مختلف المصطفی در قم و شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهداف شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی تصریح کرد: افزایش انس با قرآن و حدیث در خانواده‌های المصطفی مورد توجه است، از سطح ابتدایی آموزش‌های قرآنی داده می‌شود و در جشنواره شرکت می‌کنند.

مسئول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خانواده های جامعه‌المصطفی گفت: مرحله دوم جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی روز جمعه ۲۹ دی‌ماه در شهرهای مشهد، قم، تبریز، اصفهان، آشتیان و گرگان برگزار می‌شود و ۱۸ بهمن نیز مرحله نهایی در مشهد مقدس اجرا می‌شود و همچنین اختتامیه این جشنواره قرآنی ۲۰ بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور خانواده جامعه‌المصطفی ادامه داد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی رویکرد متفاوتی با دوره قبلی دارد و خانواده‌ها در این دوره سطح‌بندی شدند و روند رشد قرآنی افراد داوری و ارزشیابی می‌شود.

حجت الاسلام  قاضوی افزود: جامعه‌المصطفی بیش از ۱۰ نمایندگی دارد که این جشنواره در مدارس و دارالقرآن و هیئت‌ها در حال برگزاری است؛ امسال ۵ هزار و ۵۲۱ نفر در این جشنواره قرآنی شرکت کردند و در قالب ۵۴ مقطع  و رشته اذان، دعا، ترتیل و قرائت و آموزش‌های معارفی و غیره به رقابت می‌پردازند.

 

مسئول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خانواده های جامعه‌المصطفی گفت: از ۶۸ ملیت در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی شرکت کردند که از کشورهای پاکستان، افغانستان، هند و نیجریه بیشترین مشارکت را داشتند و سال آینده تلاش می‌شود دانشجویان غیرایرانی نیز در این جشنواره قرآنی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی نخبگان انتخاب می‌شوند،  بیان کرد: توجه به قرآن و حدیث یکی از برکات جمهوری اسلامی است و در بخش‌های مختلف این نگاه قرآنی حاکم و به برکت انقلاب اسلامی قرآن کریم “محور” قرار گرفته است.

رئیس مرکز امور خانواده جامعه‌المصطفی تصریح کرد: همکاری ما با بخش‌های مختلف المصطفی بیشتر از گذشته شده و فعالیت‌های مشترک ما در قرآن و حدیث افزایش پیدا کرده و از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم.

حجت الاسلام قاضوی با اشاره به برنامه‌های قرآنی جامعه‌المصطفی ادامه داد: دارالقرآن‌های ما هدفمند فعالیت کرده و از دوره‌های آموزش عمومی تا تربیت مربی قرآن برنامه‌ریزی کرده‌اند، از نتایج شانزدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه‌المصطفی در فعالیت‌های قرآنی خود بهره می‌بریم و نظام‌مند کردن قرآن و حدیث در خانواده‌ها دنبال می‌شود.

مسئول شانزدهمین جشنواره قرانی خانواه‌های جامعه‌المصطفی، گفت: افراد نخبه این جشنواره معرفی شده و درمراکز ما نیز فعالیت می‌کنند، این جشنواره قرآنی بخش ویژه‌ای دارد و بحث‌های معارفی پررنگ می‌شود و آموزش‌های محتوایی نیز مورد توجه است، در مرحله نهایی ۸۰ نفر به رقابت خواهند پرداخت و به نفرات اول تا سوم رشته‌ها هدایا اهدا می‌شود.

 

تربیت ۲۰ هزار حافظ قرآن در بین خانواده طلاب المصطفی

حجت‌الاسلام جعفریان، معاونت امور خانواده جامعه‌المصطفی نیز در این نشست، بیان کرد: ترویج قرآن بین خانواده‌های طلاب مورد تاکید ما است و تربیت ۲۰ هزار حافظ قرآن در بین خانواده طلاب را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۴ هزار نفر از فرزندان و خانواده طلاب تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار گرفته‌اند که حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری آینده ملت و انقلاب و جهان به قرآن وابسته است که براین اساس ترویج فرهنگ قرآن میان خانواده‌های جامعه‌المصطفی مورد تاکید قرار گرفته است.