استاد نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان در مراسم شهادت حضرت زهرا(س):

 فاطمه زهرا سلام الله علیها، اولین شهید راه ولایت است

 حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام الله علیها با همه مظلومیتش یک تنه در مقابل ۴۰ مرد با تن نیمه جان به دفاع از امام آمد و در کنار ایشان در دفاع از عبودیت و و لایت با آبرو و زبانش میدان داری کرد و او اولین شهیده و اولین شهید در راه ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین عصارزاده استاد حوزه در مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با اشاره به حکمت ۲۵۲ نهج البلاغه اظهار داشت: امام علی علیه السلام در این حکمت می فرمایند: فرض الله الایمان تطهیرا من الشرک؛ خدا ایمان را برای پاکی دل‌ها از شرک واجب نمود و شرک را حرام کرده است تا به اخلاص در ربوبیت برسیم.جمع این دو مطلب این است که هیچ مؤمنی به باطن ایمان نمی رسد مگر اینکه از کل شرک رهایی پیدا کند.

وی به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره نمود و اظهار داشت: قال الصّادقُ عليه السلام: إنَّ بَني اُمَيَّةَ أطلَقُوا لِلنّاسِ تَعليمَ الإيمانِ و لَم يُطلِقُوا تَعليمَ الشِّركِ ؛ لِكَي إذا حَمَلُوهُم علَيهِ لَم يَعرِفُوهُ . امام صادق عليه السلام : بنى اميّه آموختن ايمان را براى مردم آزاد گذاشتند، اما شرك شناسى را آزاد نگذاشتند، تا اگر آنان را به شرك بكشانند ، مردم متوجّه نشوند و اگر می‌گذاشتند تعلیم شرک بدهند مردم متوجه حقیقت شرکی بنی امیه می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده ادامه داد: اصل ایمان اطاعت از خدای متعال است و حقیقت ایمان و عبودیت، اطاعت از خدای متعال است و این در حالی است که خدای متعال در آیه ۱۰۶ سوره یوسف می‌فرمایند وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِكُونَ «۱۰۶» وبيشترشان(مردم) به خداوند ايمان نمى‌آورند، جز اينكه (با او چيزى را) شريك مى‌گيرند. (و ايمانشان خالص نيست). لذا اطاعت بی قید و شرط از دستورات خدا ما را به مقام معرفت می‌رساند.

وی اضافه کرد: معرفت الله شناخت امام زمان خویش است. پس ایمان یک ظاهر دارد که حقیقتش دوری از شرک است و علامت ایمان شناخت امام و اطاعت از او و شرک عدم شناخت و اطاعت از امام است.

این استاد درس اخلاق تصریح کرد: از این رو به استناد “و ما یومن اکثرهم بالله الا و هم ‌مشرکون” آنان که بعد رسول الله(ص) علیرغم فرمان صریح الهی در نصب ولی، شخص دیگری را بر مسند امور گذاشتند مشرکند. مشرکانی که احکام اسلام بر ایشان جاری است و این ها افرادی هستند که فقط خدا را عبادت کردند ولی اطاعت نکردند.

وی اظهار داشت: در خطبه معروف حضرت صدیقه طاهره حداقل سه بار واژه اخلاص بیان شده است و در این خطبه مردم به شدت می گریند ولی این گریه ها بدون حمایت از ولی خدا به هیچ دردی نمیخورد.

حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده ادامه داد: فاطمه زهرا سلام الله علیها معصوم است و عصمت او فوق عصمت انبیاء است و خطاب به مهاجران و انصار که این همه سختی کشیدند می فرماید شما بعد پیامبر(ص)به ندای شیطان پاسخ دادید لذا منافقید و بعد پیامبر(ص) آن را علنی کردید.

وی تصریح کرد: امروز آن‌هایی که بیانیه می‌دهند نفاق خود را بعد امام خمینی(ره) بیان کردند. ان الحکم الا لله شعار خوبی بود اما مصداق کلمة حق یراد به الباطل بود و این شعاری است که از حلقوم استکبار خارج می‌شد و در تاریخ داریم خیلی از انصار و مهاجران اهل ایثار شدند ولی مبتلای به نفاق شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: فاطمه زهرا سلام الله علیها با همه مظلومیتش یک تنه در مقابل ۴۰ مرد با تن نیمه جان به دفاع از امام آمد و در کنار ایشان در دفاع از عبودیت و و لایت با آبرو و زبانش میدان داری کرد و او اولین شهیده و اولین شهید در راه ولایت است.