رئیس المصطفی در دیدار فراگیران برزیلی:

آینده جهان به گفتمان عدالت‌محور الهی تعلق دارد

جمعی از فراگیران دوره کوتاه‌مدت از کشور برزیل صبح امروز با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به فراگیران برزیلی و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره در موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی و موسسه نسیم رحمت، حلول ماه با برکت رجب را تبریک و تهنیت گفت.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی در فلسطین، یمن، سوریه، عراق و لبنان اظهار داشت: امیدواریم نصرت الهی هرچه زودتر شامل حال مردم مظلوم غزه گردد و جهان اسلام از شر رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی رهایی یابد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: ده‌ها هزار نفر از فراگیران جامعةالمصطفی در ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی به تحصیل اشتغال دارند.

وی پذیرش پیروان مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان را یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی برشمرد و یادآور شد: علاوه بر آموزش‌های حضوری، دانشگاه مجازی المصطفی پذیرای هزاران دانشجو به صورت غیر حضوری بوده و موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی نیز سالانه میزبان فراگیرانی از سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به امضای بیش از ۳۵۰ تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر جهان، تصریح کرد: میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکای لاتین شباهت‌های فرهنگی و فکری فراوانی از جمله روحیه استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی وجود دارد که امکان توسعه روزافزون همکاری‌های علمی و دانشگاهی دوجانبه را فراهم می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به برخی پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در سایه سخت‌ترین فشارها و تحریم‌های ظالمانه‌ی بین المللی، اظهار داشت: این دستاوردها بیانگر آن است که استقلال و ایستادگی در برابر فشارها، نه تنها موجب عقب‌افتادگی ملت‌ها نمی گردد؛ بلکه به رشد و پیشرفت کشورها خواهد انجامید و به همین جهت دولت‌های سلطه‌گر به شدت در برابر این اندیشه موضع‌گیری می‌نمایند. کشورهای ما اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی نماییم و ضرورتی ندارد خود را وابسته به قدرت‌های سلطه‌جویی نماییم که هدفی جز غارت منابع و سرمایه سایر کشورها ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تأکید بر وجود شواهد حاکی از ورود جهان به یک نظم جدید جهانی، اذعان داشت: در چند صد سال گذشته تمدن مادی با روش‌هایی همچون استعمار، حاکمیت خود را بر جهان تحمیل نمود که آثار تلخ آن تا امروز در معادلات و روابط بین‌الملل مشاهده می‌شود. از حدود دویست کشور جهان، ۱۳۰ کشور به ویژه در منطقه آمریکای لاتین، رسماً طعم تلخ استعمار را چشیده‌اند و برای رهایی از آن، بهای گزافی را پرداخت نموده و می‌نمایند.

وی آشنایی با واقعیت‌های جهان را برای جوانان و نسل‌های جدید ضروری دانست و اظهار داشت: این تمدن غربی با مبانی مادی خود علاوه بر دست‌اندازی بر ثروت و منابع دیگر کشورها، بنیادهای اخلاق و خانواده را نیز درهم شکسته است و در عین حال، وقیحانه مدعی پرچمداری از حقوق بشر، زن و خانواده است.

رئیس جامعةالمصطفی تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی در قلب جهان اسلام را توطئه‌ای برای حفظ منافع نامشروع دولت‌های سلطه‌جو خواند و یادآور شد: قدرت‌های ظالم با حمایت همه جانبه از جنایات رژیم اشغالگر قدس، موجب آوارگی چندین میلیون از صاحبان اصیل سرزمین فلسطین در نقاط مختلف جهان شده‌اند و فلسطینیانی که در برابر این رژیم آپارتاید ایستادگی نمایند را تروریست خطاب می‌نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وجدان‌های بیدار عالم، شاهد این ظلم و جنایت هولناک هستند. به اعتقاد ما آینده از آن گفتمان الهی و معنوی عدالت‌محور خواهد بود و ظالمان از صحنه جهان حذف خواهند گردید. علاوه بر مسلمانان، بسیاری از پیروان ادیان الهی نیز به این آینده تابناک ایمان دارند و رسالت همه ما به ویژه شما جوانان عزیز، تلاش برای رساندن این پیام معنوی و رهایی‌بخش به جهانیان است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام المسلمین ناجی، مدیرعامل موسسه نسیم رحمت، توضیحاتی را درباره فعالیت‌های این موسسه در کشور برزیل و همکاری با موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی ارائه نمود.