رئیس جامعة المصطفی العالمیه:

کمک به مردم مظلوم غزه در اولویت مسئولیت‌های ملت‌ها و دولت‌های مسلمان

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن حامیان رژیم صهیونیستی استفاده شود؛ کمک به مردم مظلوم غزه امروز در اولویت مسئولیت‌ها و مأموریتهای ملت‌ها و دولت‌های مسلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی در پانزدهمین وبینار طوفان الاقصی تحت عنوان «فلسطین محور اتحاد جهان اسلام» اظهار داشت: منطقه ما بلکه جهان ما امروز در یک شرایط ویژه و نقطه حساس تاریخی واقع شده ‌است.

وی ادامه داد: رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی که با حمایت حامیان خود شکل گرفت و تا به امروز در همه جا با این رژیم همکاری کرده‌اند، جنایتهای زیادی را با تمام قساوت در غزه مرتکب می‌شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: امروز مسأله اول جهان اسلام و بلکه بشریت، حوادث تلخی است که در غزه مظلوم در حال روی دادن است.

وی با اشاره به ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: در این دوران که با آوارگی میلیون‌ها انسان همراه بوده است، پیوسته شاهد کشتارها و جنایت‌های این رژیم اشغالگر بوده‌ایم و این رژیم تبدیل به خطری برای کشورهای منطقه شده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیة تصریح کرد: امروز شاهدیم که این رژیم تبدیل به پایگاه کشورهای استعماری شده است و به نیابت از آنها در منطقه غرب آسیا خدمت می‌کند و این مسأله باید با اتحاد دنیای اسلام به نحوی حل شود.

وی با بیان این مطلب افزود: اگر همه مسلمانان و همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به این مسأله اهتمام نداشته و پیرامون آن اتحاد نداشته باشند، مسأله فلسطین حل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی همه انسان‌های آزاده جهان را در کنار مردم فلسطین خواند و تأکید کرد: امروز شاهد یک تقابل و صف‌بندی در جهان در موضوع اسرائیل هستیم. در یک طرف جبهه سطله‌جویان و مستکبران و امپریالیسمها که به دنبال تسلط بر جهانند و در سوی دیگر جبهه عدالت‌خواهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه سلطه کشورهای استعماری در طی این چند دهه برای همه بشریت آسیب‌زا و فاجعه‌آفرین بوده است، استعماری که چند صد سال بسیاری از کشورهای جهان را آزار داد و هنوز هم کشورهایی در آمریکای لاتین و برخی مناطق آسیا و .. از آثار استعمار رنج می‌کشند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیة به بردگی کشیدن انسان‌ها را از آثار نگاه تلخ استعماری دانست و گفت: اکنون ما شاهدیم این نگاه در قالب استعمار نو و فرانو مشغول انجام همان جنایت‌هاست. در گذشته از ابزار نظامی و حضور مستقیم استفاده می‌کردند و امروز از وابستگانشان و به خصوص در عرصه فرهنگ و رسانه با تسلط بر افکار استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تأکید کرد: بشریت امروز نیازمند نسخه تازه‌ای برای حیات اجتماعی، مدنیت و تمدن خود است؛ چرا که این تمدن مادی آسیب‌های فراوانی را بر اخلاق، معنویت، عدالت و جنبه‌های معنوی و اخلاقی زندگی بشر وارد کرده است.

وی افزود: آنچه که می‌تواند نسخه جدیدی به بشریت ارائه کند و یک زندگی الهی و معنوی مبتنی بر عدالت برای بشریت به ارمغان بیاورد نسخه‌ای است که اسلام عزیز و قرآن کریم به بشریت ارائه می‌کند و این رسالت همه مسلمانان است تا در کنار هم و متحد با هم در برابر این جبهه سلطه‌جو و استعماری بایستند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیة فلسطین را مهم‌ترین مسأله مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برشمرد و تصریح کرد: امروز شاهد این رویارویی هستیم، لذا ضرورت دارد کشورهای اسلامی و دغولتهای اسلامی وارد عمل شوند و از مردم مظلوم غزه حمایت کنند و قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با این رژیم جنایتکار را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان تأکید کرد که باید از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن حامیان این رژیم استفاده شود؛ کمک به مردم مظلوم غزه امروز در اولویت مسئولیت‌ها و مأموریت‌های ملت‌ها و دولت‌های مسلمان است و ما ایمان داریم که خداوند مؤمنان را یاری خواهد کرد.