مدیر جدید مرکز توسعه و امور راهبردی جامعةالمصطفی معرفی شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز توسعه و امور راهبردی جامعةالمصطفی از تلاش‌های عالمانه و مدیریت توأم با علم و دانش و درایت دکتر شراهی تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: دکتر شراهی از سرمایه‌های ارزشمند المصطفی است که خدمات شایانی را در مجموعه جامعة المصطفی ارائه و پیگیری نموده است.

 

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی افزود: در مرکز توسعه و امور راهبردی، برنامه‌ریزی مطالعات راهبردی و توسعه سازمانی برگرفته از همیاری نیروهای فهیم و با درایت، مجموعه موفقی را پیش روی جامعةالمصطفی ترسیم نموده است.

وی با بیان این که کارشناسان مرکز توسعه و امور راهبردی از چهره‌های مفید، مؤثر و تأثیرگذار در روند تکاملی جامعةالمصطفی هستند، خاطرنشان ساخت: شخصیت‌های راهبردی عموماً بعد از مدتی درگیری با کار اجرایی، عطششان برای نقش‌آفرینی بایسته در حوزه پژوهش‌های مطالعاتی فزونی می‌یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، با اشاره به این که بر آنیم تا از ظرفیت نقش‌آفرین دکتر شراهی به لحاظ علمی و دانشی، در دامنه وسیع و گسترده‌تری بهره‌مند شویم، اظهار داشت: علاقه ایشان برای ورود به محیط علمی و اثرگذاری در دامنه وسیع مطالعات دانشی، ما را بر آن داشت تا در این جابه‌جایی بتوانیم از ظرفیت‌های دو عزیز گرامی دکتر شراهی و دکتر مهدی‌نژاد بهره‌مند گردیم.

وی بر اهمیت حفظ و تقویت شتاب‌ها در برایند مطالعات و تدوین اسناد راهبردی المصطفی تأکید کرد و ابراز داشت: حضور دکتر مهدی‌نژاد در مرکز توسعه و امور راهبردی جامعةالمصطفی قطعاً مفید، مؤثر و مملو از دستاوردهای ارزشمند خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت علمی و توانمندی دکتر مهدی‌نژاد اشاره و تجربیات ایشان در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: آراستگی بر ظرفیت‌های علمی و خدمت در مسیر اهداف راهبردی جامعةالمصطفی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی دکتر مهدی‌نژاد است.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی تصریح کرد: باروحیه‌ای که از دکتر مهدی‌نژاد به لحاظ مدیریت تعاملی مبتنی بر توان علمی و فهم راهبردی از ظرفیت‌ها و نیازها می‌شناسیم، امیدواریم در خلق آثار و برکات بتوانند قدم‌های پایدار و منسجمی را مبتنی بر فعال‌سازی ظرفیت‌های نخبگانی بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای نیروی انسانی در جامعةالمصطفی، خاطرنشان ساخت: زیربنای مدیریت مبتنی بر مشارکت مجموعه در تصمیمات است؛ ترسیم فرایند منطقی و روان در کنار قانونمندسازی فعالیت‌ها و حرکت در مسیر ضابطه‌های قانونی از مهم‌ترین راهکارهای تحول‌آفرینی است.

 

 

دکتر شراهی نیز در ادامه این نشست، ضمن اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند دکتر مهدی‌نژاد بر اهمیت خلق بهترین و والاترین توفیقات در مسئولیت بزرگ، پرحجم و خطیر مرکز توسعه و امور راهبردی تأکید کرد.

وی با بیان این که باتوجه‌به فهم سازمانی و نگاه راهبردی دکتر مهدی‌نژاد، قطعاً در مرکز توسعه و امور راهبردی شاهد طرح‌ها و اندیشه‌های نو خواهیم بود، خاطرنشان ساخت: تعمیق و راهبردی سازی فضای توسعه از مهم‌ترین رویکردهای پیش روست.

رئیس پیشین مرکز توسعه و امور راهبردی المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود توفیق خدمت در سنگر پرستاره جامعه المصطفی را افتخاری بزرگ دانست و ابراز داشت: همواره قدردان تلاش مدیران و کارشناسان مرکز توسعه و امور راهبردی هستیم؛ تمام توفیقات و عملکردها مرهون تلاش وافر این عزیزان است.

دکتر شراهی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به ساختارها و ظرفیت‌های مرکز توسعه و فناوری المصطفی، مرکز توسعه را ستاد سازمان ستادی المصطفی توصیف کرد و با بیان این که این مجموعه، مرکز تأمل و تحلیل داده‌های علمی و دانشی است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم مبتنی بر مشارکت سازمانی بتوان رویکردهای نظام‌مند را توسعه داد.

 

 

دکتر مهدی‌نژاد نیز در ادامه این نشست، توفیق خدمت در نهاد مقدس جامعةالمصطفی را توفیقی الهی توصیف نمود و با بیان این که همواره قدردان حسن‌نیت المصطفائیان به‌ویژه ریاست مکرم جامعة المصطفی هستم، اظهار داشت: توفیق خدمت در مسیر دین الهی موهبتی عظیم و ارزشمند است.

رئیس جدید مرکز توسعه و امور راهبردی المصطفی در ادامه به تاریخچه آشنایی و ارتباطش با فعالیت‌ها و رویکردهای مرکز توسعه و امور راهبردی اشاره کرد و ابراز داشت: ستادی‌ترین بخش جامعه المصطفی نیازمند نگاه بلند، راهبردی و خلاقه است؛ تا بتوان اهداف و آرمان‌های المصطفی را در مسیر درستی پیش برد.

وی حفظ و  تقویت تعامل سازنده با صف و ستاد را از راهبردی‌ترین رسالت‌های مرکز توسعه و امور راهبردی دانست و ابراز داشت: مرکز توسعه و امور راهبردی نماد قانون‌مداری و ضابطه‌مندی در جامعةالمصطفی است؛ تا بتوان برنامه‌ها را مبتنی بر ضابطه‌مندی امور پرقدرت‌تر از گذشته پیش برد.

دکتر مهدی‌نژاد در پایان سخنان خود بهره‌برداری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های متناسب با نیاز جامعة المصطفی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: مرکز توسعه و امور راهبردی جامعةالمصطفی از ظرفیت انسانی مبتنی بر نگاه بلند نخبگانی بسیار ارزشمندی برخوردار است.