رئیس جامعةالمصطفی در جمع معتکفان:

اعتکاف از شگفت‌انگیزترین عبادات الهی است

رئیس جامعةالمصطفی با حضور در جمع المصطفائیان معتکف در مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام)، اعتکاف را فرصتی بی‌نظیر برای ذکر و یاد خدا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، اعتکاف را یکی از عبادت‌های شگفت‌انگیز خواند و گفت: اعتکاف و جدا شدن از امور دنیوی برای انس و خلوت نمودن با خدا در خانه او، هدیه‌ی ارزشمند الهی به بشر است و افرادی که چنین توفیقی پیدا نمایند، از برکات بسیار زیادی بهره‌مند خواهند بود.

وی ادامه داد: خدای متعال برای بندگان خود، نسیم‌های رحمتی را مقدر نموده است که باید خود را در معرض آن قرار دهیم. اعتکاف نیز مانند سایر عبادت‌های موجود در دین حنیف، تماماً حکمت، مصلحت و خیر است و امروز شاکر این هستیم که چهره شما معتفکان خانه خدا را زیارت می‌کنیم. در این فرصت گرانقدر هم خود را یاد کنید و هم برای سایر حاجتمندان، امت اسلام و همه بشریت دعا نمایید. پیامبر ما(صلی الله علیه و آله)، رحمة للعالمین است و شما نیز باید نگاه خود را معطوف به همه انسان‌ها نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به اینکه جامعةالمصطفی العالمیه با تمسک به روش پیامبر(صلی الله علیه و آله)، درهای خود را به روی همه افراد گشوده است، اظهار داشت: بشر امروز گرفتار جاهلیت دومی شده است که مشکلات بیشتری نسبت به جاهلیت اول به همراه دارد و جهان در این شرایط به همت مردانی نیاز دارد که از درون خود را ساخته باشند و با اراده مستحکم، عالم را دگرگون سازند.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان، سال‌ها عبادت و خلوت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در غار حرا را زمینه‌ساز بعثت آن حضرت دانست و تصریح کرد: شما نیز باید با استفاده از فرصت اعتکاف، با دل‌های پاک، توکل بر خدا و عزم مستحکم، به سوی رسالت الهی خویش حرکت نمایید. اگر کسی باور نمود که خدا با اوست؛ هرگز احساس ترس و قرار گرفتن در تنگنا نمی‌نماید زیرا اراده خدا راه‌ها را می‌گشاید و دریاها را می‌شکافد.