دیدار امام شیعیان شمال کشور غنا با رئیس نمایندگی خراسان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عبدالمؤمن سالیفو دالهو، امام شیعیان شمال کشور غنا با حضور در مشهد مقدس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان دیدار و گفتگو کرد.

امام شیعیان شمال کشور غنا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: جامعةالمصطفی اسباب رشد و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه مسلمان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام  را فراهم آورده و این مسئله در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عبدالمؤمن سالیفو دالهو افزود: افتتاح نمایندگی جامعةالمصطفی در غنا نقطه عطفی در بحث تقریب مذاهب و رشد و توسعه عقلانیت در جامعه دینی است؛ لذا ما باید با تقویت ارتباطات با جامعةالمصطفی، طلاب بیشتری را تربيت نموده و مردم با جامعةالمصطفی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح نیز اظهار داشت: نام جامعةالمصطفی باهدف تقریب و وحدت مذاهب اسلامی پیرامون نام مبارک پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده است؛ لذا اساس فعالیت ما مبتنی بر تقریب مذاهب است و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب هم بر این مسئله بوده است و معظم له اهانت به مقدسات فرق و مذاهب اسلامی را تحریم و به‌صورت جدی نهی کرده‌ا‌ند.

وی افزود: جامعةالمصطفی در کنار مراکز علمی نام‌آشنایی همچون الازهر جزء بزرگ‌ترین مراکز علوم دینی جهان اسلام است و نمایندگی خراسان نیز بزرگ‌ترین نمایندگی جامعةالمصطفی در میان نمایندگی‌های المصطفی است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان تصریح کرد: جامعةالمصطفی العالمیة در طول سال‌ها فعالیت علنی خود ابتکارات و نوآوری‌های علمی داشته که برخی از آن‌ها مانند رشته قرآن و علوم در جهان اسلام نیز سابقه نداشته است.

در پایان نیز پیرامون تداوم همکاری‌ها در حوزه برگزاری دوره‌‌های کوتاه‌مدت، معرفی دانش‌پژوهان مستعد و… گفتگو و تبادل نظر شد.