حضور ۳۲۰ بانوی فاطمی المصطفی از ۲۲ ملیت در اعتکاف رجبیه

اعتکاف بانوان فاطمی جامعةالمصطفی با حضور ۳۲۰ بانوی معتکف فاطمی اعم از همسران، فرزندان و طلاب خواهر جامعةالمصطفی العالمیة در ایام‌البیض ماه رجب سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

در آستانه ماه رجب تعداد زیادی از مومنان خداجو برای تزکیه نفس و ارتباط بیشتر با محبوب خویش به اعتکاف در مساجد می‌پردازند.

جامعه‌المصطفی‌العالمیة نیز به عنوان یکی از موثرترین و مهم‌ترین نهادهای علمی آموزشی جهان اسلام، هر ساله با نزدیک‌ شدن به ماه رجب‌المرجب اقدام به برگزاری این مراسم پرفیض می‌نماید.

لذا در همین راستا مرکز امور خانواده‌های جامعه‌المصطفی‌العالمیه همراه با مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی امسال نیز مثل سنوات گذشته با شعار «اعتکاف بانوان فاطمی» این سنت حسنه را در ایام‌البیض ۱۴۰۲ برگزار نمود.

این مراسم پرفیض با استقبال ۳۲۰ بانوی طلبه از ۲۲ ملیت (آمریکا، برزیل، پرتغال، الجزایر، غنا، بورکینافاسو، ماداگاسکار، مالاوی، جزرالقمر،تونس، کامرون، لیبریا، ساحل عاج، تانزانیا،سنگال، مالی ، تاجیکستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان) روبرو شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم متشکل از همسران و فرزندان طلاب جامعة المصطفی، طلاب مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، طلاب آموزش دوره‌های کوتاه مدت و طلاب معهد امّ‌یاسر بودند.

این مراسم پرفیض و معنوی ۳ روزه شامل محتواهای آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اخلاقی بود که در شامگاه روز شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ با برگزاری مراسم بدرقه ( اهدای ۳۲۰ دسته گل نرگس به عنوان نمادی از حضور حضرت‌ولیعصر(عج) در تمام لحظه‌های بندگی و زندگی ) پایان پذیرفت.

 

دعای دسته‌جمعی مطلوب‌تر و به استجابت نزدیک‌تر است

حجت ‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور در سومین روز از اعتکاف سال ۱۴۰۲،  در جمع ۳۲۰ بانوی معتکف فاطمی از ۲۲ ملیت اظهار داشت: شرکت در مراسم پرفیض اعتکاف توفیقی است که جای بسی شکر دارد؛ باید دعا کنیم تا پس از اعتکاف، روحیه‌ همکاری و خیرخواهی برای دیگران در انسان بیشتر شود.

وی دعا را مصداق خیرخواهی برای دیگران توصیف نمود و تصریح کرد: دعا بسیار خوب و دعای دسته جمعی بسیار مطلوب و به استجابت نزدیک‌تر است؛ چنانچه خداوند متعال در سوره‌ی مبارکه حمد میفرمایند «ایّاک نعبد و ایّاک نستعین»؛ استعمال فعل با صیغه‌ی جمع نشان از اهمیت و تاکیدی بر انجام گروهی مناسک دارد.

وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله بر اهمیت دعای گروهی اشاره و با بیان این که حضرت می فرمایند؛ «اگر میخواهید دعایتان مستجاب شود، باید ۴۰ نفر باشید؛ اظهار داشت: خیر در دعای دسته‌جمعی است.