حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی:

شیخ زکزاکی توانسته تحول فرهنگی را در آفریقا رقم بزند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: شیخ زکزاکی جزو شخصیت‌هایی است که توانسته تحول فرهنگی را در یک منطقه‌ای مانند آفریقا رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی عصر امروز در اجلاس تجلیل از شخصیت شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در دفتر آیت الله اعرافی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: منطقه آفریقا شاهد حوادث و اتفاقات بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه آفریقا در تحولات قرون اخیر نقش ارزشمندی را ایفا کرده است، مطرح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که منطقه آفریقا در تحولات آینده نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه یکی از نقاط تاثیرگذار و مهم در تحولات آینده، آفریقا خواهد بود، عنوان کرد: تمدن غربی اگرچه دستاوردهای محدودی داشته است ولی باتوجه به اینکه به مادی‌گرایی و خود محوری خلاصه شده است، گرفتاری‌هایی برای بشریت داشته است.

وی با اشاره به اینکه آفریقا بیش‌ترین رنج را از این نگاه و فرهنگ تحمل کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان به منابع طبیعی آفریقا اکتفا نکردند بلکه به منابع انسانی آن‌ها نیز دست درازی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی اضافه کرد: فرهنگ و نگاه مادی‌گرایی و خود محوری غرب موجب شده است هزاران نفر در غزه به شهادت برسند. این فرهنگ ظلمتی است که جهان امروز شاهد آن است که البته آفریقا بیش از هر نقطه‌ای از جهان این ظلم را حس کرده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه ندای عدالت‌خواهی در آفریقا بلند شده است، یادآور شد: این منطقه یک جغرافیای تاثیرگذار در تحولات آینده عالم است.

وی با بیان اینکه فرهنگ استعماری به راحتی از منابع خود کنار نمی‌کشد، ابراز کرد: در دوره استعمار کهن و استعمار نو شاهد این موضوع بوده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به اینکه انسان‌های بسیاری به جرم اینکه خواهان استقلال بودند، کشته شده‌اند، بیان کرد: غربی ها امروز در کمال بی‌شرمی مدعیان حقوق بشر شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد گذار تمدنی در عالم هستیم، اظهار داشت: برخی از بزرگان از این دوره به عنوان پیچ تاریخی و نظم نوین جهانی یاد کرده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه عالم به سوی یک تحول درحال حرکت است، مطرح کرد: یقینا انقلاب اسلامی در این گذار تحولی یکی از پایه‌های اصلی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی روح یک جهان بی‌روح است، عنوان کرد: تمدن نوینی در عالم درحال اتفاق است و انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی در این تحول است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه ابزارهای مختلفی در این مسیر وجود دارند، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های بسیاری به عنوان ظرفیت در این مسیر قرار دارند که باید از آن‌ها بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی جزو شخصیت‌هایی است که توانسته تحول فرهنگی را در منطقه‌ای مانند آفریقا رقم بزند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه شرط امداد الهی، نصرت است، تصریح کرد: باید از شخصیت‌های بارزی که در تمدن فرهنگی اثرگذار هستند، قدردانی کنیم.