دیدار رئیس اوقاف و امور خیریه با مفتی اعظم منطقه زنگبار

رئیس اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران به اتفاق مدیر نمایندگی المصطفی با مفتی اعظم منطقه زنگبار دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی ضمن تشکر و سپاس، ابلاغ سلام از طرف ملت شریف ایران به مفتی داشته و نسبت به تداوم ارتباطات با تکیه بر اشتراکات در بین مسلمین تاکید کرد.

در ادامه مفتی اعظم زنگبار اشاره کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را افتخار می دانیم و ایران یه قدرت منطقه ای است و کشورهای غربی هم از آن حساب میبرند و همچنین افتخار میکنیم که یه کشور تمام اولویتش دین است. ما به عنوان مسلمانان به کشور اسلامی ایران افتخار کرده و ایران خدمات زیادی به کشورهای مختلف داده است و این یک موضوع بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: من شخصا از ایران و ملت ایران تشکر میکنیم. ما دوست داریم ایران همیشه قدرتمند باشد و برنامه‌های خود را با قدرت پیش ببرد و این برای جامعه مسلمانان موجب افتخار است.

مفتی اعظم زنگبار همچنین خاطرنشان کرد: من شخصا از ایران حمایت می کنم چون در تعمیق معارف اسلامی و ترویج قرآن بسیار همت خوبی داشته و حتی در زنگبار هم فعالیت بسیار خوبی در حال انجام است و بنده از این فعالیت‌ها با خبر هستم. لذا از این اقدام‌هم تشکر می کنم.

وی افزود: ایران نه تنها الان بلکه از دیر باز سابقه طولانی ارتباطی با ما دارند. مانند غزالی و شیرازی‌ها که اسلام را برای ما به ارمغان آوردند و این قرابت فرهنگی و دینی از قدیم بین ما و ایران برقرار بوده است.