امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آریانا و نمایندگی افغانستان

تفاهم نامه همکاری میان نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و دانشگاه آریانا با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و مسئولین دانشگاه آریانا به امضا رسید.

در این نشست مشترک ابتدا آقای جاهد آمر دیپارتمنت ثقافت اسلامی دانشگاه آریانا ضمن خوش آمدید گویی در رابطه به همکاری و همدلی دراز مدت میان دانشگاه ها یاد نموده بعد از آن به معرفی دانشگاه آریانا، ساختار تشکیلاتی و میزان دانشجویان و اعضای هیئت علمی آن نهاد پرداخت.

در ادامه آمر آموزش های کاربردی دانشگاه آریانا ضمن ابراز امتنان و همکاری های بیش از حد جمهوری اسلامی ایران برای مردم مهاجرین و مردم افغانستان صحبت نمود. به باور ایشان انقلاب جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی را برای مردم و امت اسلامی داشته است که یکی از این دستاوردها خدمات علمی و دینی است که در راستای امت اسلامی انجام می شود.

در ادامه این نشست آقای حجت الاسلام والمسلمین دکترسید عبدالحمید ثابت ریاست نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان فرمود: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در قبال امت اسلامی خود را مسئول می داند و به دنبال عزت امت های اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران هم خود را مسئول خدمتگذاری به امت اسلامی می داند.

آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر ثابت در ادامه فرمودند: این یک واقعیت است که از لحاظ دینی داشتن مرزها میان کشورها اصل نبوده و یک امر اعتباری است که میان کشورها جنبه سیاسی دارد. اما این کشورهای بیگانه است که تلاش می کنند میان امت اسلامی مرز بکشند و تفرقه ایجاد نمایند در حالی که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد. به همین خاطر نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان از طریق فعالیت های آکادمیک علمی و پژوهشی در صدد خدمت به مردم افغانستان است.

بعد از صحبت های دو طرف، حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید عبدالحمید ثابت و همراهان ایشان از تمام بخش های اداری دانشگاه آریانا بازدید نمودند و در نهایت تفاهم نامه همکاری میان دو نهاد تحصیلی امضا گردید.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه آریانا