امضای تفاهم نامه همکاری نمایندگی جامعة المصطفی و موسسه تحصیلات عالی شفاء افغانستان

تفاهم نامه همکاری میان نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و موسسه تحصیلات عالی شفاء در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری میان نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و موسسه تحصیلات عالی شفاء با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان و اعضای هیئت مدیره موسسه تحصیلات عالی شفاء به امضا رسید.

در این دیدار ابتدا، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان ضمن خوش آمدگویی به معرفی اجمالی نمایندگی پرداخت و اظهار داشت: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان یکی از رسالت‌های مهم خویش را تربیت فرزندان این مرزبوم فارغ از زبان، مذهب و قوم می داند، بدین منظور است که نه تنها در این نمایندگی بیشترین متقاضایان و دانشجویان را از برادران اهل سنت تشکیل می دهند، بلکه در داخل ایران نیز در نمایندگی جامعة المصطفی واحد گرگان نیز برادران اهل سنت مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ثابت در ادامه با تأکید بر این که نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان به دنبال ایجاد اخوت، وحدت و برادری میان مسلمانان است، یادآور شد: دانشگاه محل ترویج دانش، اخوت و برادری است و این اخوت ریشه در فرمایشات دین ما دارد.

وی افزود: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با داشتن امکانات بسیار خوب و استادان مجرب توانایی برگزاری بسیاری از برنامه ها را دارد، بر این اساس که این نمایندگی در حوزه پژوهش یکی از پیشگامان خوب این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت در پایان سخنان خود ابراز داشت: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان ضمن داشتن معاونت تحقیقات، دارای مرکز پژوهشی است که در آینده این مرکز پژوهشی به پژوهشکده تبدیل خواهد شد.

در ادامه جلسه غیاثی معاون علمی موسسه تحصیلات عالی شفاء ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان به معرفی موسسه تحصیلات عالی شفاء پرداخت و اذعان داشت: ما بسیار خوشحال هستیم که نه تنها همکاری ما در سطح داخلی نیست، بلکه با یک نهاد علمی بین المللی تفاهم نامه همکاری امضا می نماییم.

وی افزود: یکی از وجه های مشترک نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و موسسه تحصیلات عالی شفاء این است که همیشه به دنبال اخوت، همدلی و هم پذیری هستند. ما هم افتخار آن را داریم که دانشجویانی از پیروان مذاهب مختلف در موسسه تحصیلات عالی شفاء مشغول تحصیل هستند.

غیاثی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: موسسه تحصیلات عالی شفاء افتخار دارد که با دانشگاه خوشنام جامعة المصطفی افغانستان تفاهم نامه همکاری امضا می نماید و امید است که این تفاهم نامه سبب تغییر و تحول در حوزه علمی و فرهنگی این جامعه گردد.

وی یادآور شد: موسسه تحصیلات عالی شفاء انتظار دارد که نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در بخش های مختلف به ویژه امور پژوهشی و علمی این نهاد را همیاری کند تا گام های موثری در جهت ارتقای سطح دانش جامعه برداشته شود.

در پایان تفاهم نامه همکاری به وسیله روئسای دو دانشگاه آقای حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت و محمدالله جهید به امضا رسید.