با حضور قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی؛

برگزاری جشن “در امتداد فجر بعثت” در نمایندگی گلستان

در آستانه عید مبعث و چهل و پنجمین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی جشن "در امتداد فجر بعثت" با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خالق پور جانشین ریاست جامعه المصطفی و با حضور طلاب ، اساتید و کارکنان نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در این مراسم با اشاره به آیه شریفه پنجم از سوره مبارکه قصص اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه با صراحت از اراده خود پرده برداری نموده و می فرماید: ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم! (وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ)

وی در ادامه یادآور شد: مراد از تعبیر “نرید” در این آیه شریفه هم اراده تشریعی خدای متعال است و هم اراده تکوینی چرا اراده الهی در تمامی شئون و ساحات در جریان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در تبیین این مهم اظهار داشت: از مصادیق این امر نتیجه قیام امامان حق و پیشوایان نور در طول تاریخ است که به ارث رسیدن ملک به مستضعفان در فرجام تاریخ منجر خواهد گشت.

جانشین رئیس جامعه المصطفی در تشریح ثمرات قیام امام راحل عظیم الشان ابراز داشت: قیام امام خمینی(ره) که مبتنی بر مبانی اسلام ناب بوده است، نمونه ای بارز از قیام حق جویان و حق طلبان تاریخ است که یکی از ثمرات آن حضور طلاب جامعه المصطفی در ام القرای جهان اسلام برای نیل به فهم خطاب محمدی و دانش اندوزی و بهره گیری از زلال ناب معارف اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه عنوان ابراز داشت: بر اساس آیه ی شریفه يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا  و با توجه به تعبیر “الانسان” در این آیه که اشاره به همه انسانها دارد (نه طیفی خاص مانند مومنان) همه آحاد بشر زمینه ساز استیلای حق و حکومت حق اند. و این مهم ریشه در سنت های لا یتغیر الهی دارد؛ چرا که اراده خدا در نظام هستی اینگونه است که بشر با اراده خود به بیداری و فهم حقایق برسد و اضمحلال باطل را در گرو طی این مسیر قرار داده است.

وی افزود: رسالت طلاب پس از کسب معارف والای الهی و اسلامی آگاهی بخشی و متوجه ساختن عموم مردم به حق است؛ چرا که اگر مردم وجه الله را ببینند و طراوت حق و حقیقت را مشاهده نمایند به آن خواهند گروید.

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور کسانی که دین را از گردونه خارج ساختند و در پی زدودن دین از ساحات مختلف حیات انسان می باشند را نمونه ای از رهبانیت جدید دانست و عنوان کرد: رهبانیت مورد مذمت قرآن کریم تنها پرداختن به عبادات فردی نیست بلکه اگر در حیات دنیوی نیز از دین و آموزه های وحیانی فاصله بگیریم و به گونه ای دیگر خود را از مسیر نیل به حق محروم ساخته ایم.

 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نماینده جامعه المصطفی در استان های مازندران و گلستان نیز طی سخنان کوتاه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تبریک فرخنده سالروز بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، انقلاب اسلامی را استمرار قیام نبوی و در راستای حرکت جهانی و مبارک پیامبر اسلام دانست و بر ضرورت تلاش برای اعلای کلمه توحید در دنیای معاصر تاکید کرد.

 

اجرای تواشیح ، شعرخوانی ، پخش نماهنگ و تقدیر از برگزیدگان مسابقه پیامکی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.