با حضور رئیس جامعةالمصطفی انجام شد؛

افتتاح ساختمان مرکز آموزش زبان و فرهنگ نمایندگی هندوستان

ساختمان بنیاد آموزشی مروارید سفید، مرکز آموزش زبان و فرهنگ نمایندگی جامعةالمصطفی در هندوستان، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعة المصطفی، افتتاح شد.

رئیس جامعة المصطفی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان نمایندگی المصطفی در هند، ابراز داشت: خداوند را بابت افتتاح این مرکز آموزشی در هندوستان شاکریم۔

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی خاطرنشان کرد: المصطفی بزرگترین دانشگاه بین‌المللی ایران هست که ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۰ ملیت در آن حضور دارند و نمایندگی‌های آن در داخل و خارج از کشور مشغول به فعالیت علمی و آموزشی هستند۔

وی در مورد برنامه‌ای جامعه المصطفی اظهار داشت: دانشگاه المصطفی بر سه محور کار می‌کند، محور اول علوم انسانی، محور دوم علوم اسلامی و محور سوم علوم مرتبط با زبان و فرهنگ است که در این زمینه ۲۱ زبان در جامعةالمصطفی آموزش داده می‌شود که این افتخاری بزرگ به شمار می‌آید.

ام والمسلمین دکتر عباسی همچنین یادآور شد: امروز دانشگاه المصطفی هم بصورت حضوری و هم بصورت غیر حضوری در جهان خدمات علمی و آموزشی ارائه می‌نماید و مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی نیز در طی سال پذیرای افراد و قشرهای مختلف علاقه‌مند به معارف و علوم اسلامی است.

گفتنی است در ابتدای این مراسم که رؤسای دپارتمان های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده جامعه المصطفی در هند ضمن خوشامدگویی به مهمانان و ارائه توضیحاتی در مورد ساخت ساختمان مرکز آموزش زبان، اظهار داشت: در مرکز آموزش زبان و فرهنگ نمایندگی هندوستان، زبان‌های فارسی، انگلیسی، هندی و دیگر زبان‌های مورد نیاز آموزش داده می‌شود.

همچنین آقای دکتر علی اکبر به نمایندگی از شورای دانشگاهی در سخنانی اظهار داشت: در دوران مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری در نمایندگی هند، امور آکادمیک اهمیت ویژه پیدا کرده و ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها برقرار شده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.