اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی‌

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی‌ با معرفی برگزیدگان این جشنواره در رشته های مختلف، شب گذشته در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی، معاون فرهنگی تربیتی المصطفی گزارشی از فعالیت های قرآنی جامعةالمصطفی در سال ۱۴۰۲ ارائه نمود.

حضور جمعی از طلاب قرآنی المصطفی در محفل قرآنی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ماه مبارک رمضان، اعزام اساتید قرآنی المصطفی به مسابقات مختلف در ایران و نقاط مختلف جهان، تلاوت ترتیل طلاب المصطفی در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد جمکران، راه اندازی مراکز قرآنی با مدیریت طلاب جامعةالمصطفی، برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در ایران و بیش از ۲۰ کشور جهان  و اعزام کاروان زیارتی قرآنی از سوی اداره کل قرآن و حدیث و با همکاری نمایندگی عراق طلاب قرآنی به عتبات عالیات، از موارد مطرح شده در گزارش معاون فرهنگی تربیتی المصطفی بود.

در ادامه برنامه از آقایان سید صادق احسانی، حافظ کل،‌ داور و مدرس قرآن کریم و ایلیا یعقوبی، حدیث پژوه و صاحب ده ها اثر پژوهشی، استاد راهنما و داور پایانامه های قرآنی و حدیثی، مدرس دروس حدیثی و قرآنی به عنوان فعالان برتر قرآنی المصطفی در سال ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

سپس، دکتر مجیدی مهر دبیر ستاد مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم دقایقی به سخنرانی پرداخت و از آمادگی این ستاد برای افزایش همکاری های قرآنی با جامعةالمصطفی خبر داد.

در بخش بعدی این مراسم، از حجت الاسلام موسوی، مدیر مرکز تدبر القرآن الکریم و حجت الاسلام والسلمین حسینی، مدیر مرکز قرآن و نهج البلاغه حضرت زینب (سلام الله) به عنوان مراکز برتر قرآنی طلاب جامعةالمصطفی در سال جاری تقدیر شد.

همچنین نمایندگی جامعةالمصطفی در اصفهان به عنوان واحد نمونه آموزشی تربیتی در حوزه توسعه آموزه های حدیثی معرفی گردید.

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه پیرامون جایگاه قرآن کریم در این مرکز علمی و بین المللی، از چهار خانواده فعال قرآنی جامعةالمصطفی تقدیر به عمل آمد.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد حامد علیزاده، قاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران و نیز قرائت بیانیه کمیته علمی جشنواره توسط حجت الاسلام فاکر میبدی، برنامه های بعدی این مراسم بود.

در پایان، برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی‌ در بخش های مختلف حفظ، قرائت و بخش علمی پژوهشی معرفی و با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر از ایشان تقدیر به عمل آمد.

مشاهده گزارش تصویری