دیدار میهمانان بین المللی جشنواره شیخ طوسی با رئیس جامعةالمصطفی

میهمانان بین‌المللی بیست و پنجمین جشنواره علمی پژوهشی شیخ طوسی، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به میهمانان جشنواره شیخ طوسی و تبریک اعیاد و موالید ماه مبارک شعبان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم، به همه آزادی خواهان و حقیقت‌جویان عالم تعلق دارد و همچون اسلام عزیز، رحمتی برای همه بشریت به شمار می‌آید.

وی جمع حاضر را نمونه‌ای از خدمتگزاران به ساحت اسلام ناب در سراسر جهان خواند و ابراز داشت: بسیار خرسندیم در رویداد علمی سالانه المصطفی که به نام مبارک مرحوم شیخ طوسی نامگذاری شده است، میزبان شما عزیزان به نمایندگی از صدها و هزاران نفر از علما و فضلای ارزشمند پرورش یافته در جامعةالمصطفی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، هدف از برگزاری جشنواره‌های علمی پژوهشی را شناسایی اصحاب پژوهش و قدردانی از تلاش علمی آنان دانست و ابراز داشت: شناسایی و رشد ظرفیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران، استادان و دانش‌پژوهان المصطفی، از اهداف مهم جشنواره شیخ طوسی به شمار می‌آید. همچنین همه ساله موضوعی ویژه برای جشنواره انتخاب می‌شود که به یکی از مسائل روز و مورد ابتلا می‌پردازد.

وی ادامه داد: المصطفی و جشنواره شیخ طوسی هدفی بالاتر از سایر جشنواره‌ها و رویدادهای علمی را دنبال نماید. المصطفی به عنوان مرکز علمی برآمده از اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی، امروز پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است. جهان امروز در مقطعی ویژه قرار گرفته است و تمدن مادی که چندین قرن بر عالم حاکم بوده است، به سختی تلاش می‌نماید سلطه فرهنگی خود را بر عالم حفظ نماید.

رئیس المصطفی، تهاجم فرهنگی و هویتی را مهم‌ترین ابزار نظام سلطه برای حاکمیت بر بشریت خواند و ابراز داشت: این هجوم فکری و معرفتی در هر بخش از جهان به شکلی نمود یافته است. ما و شما به عنوان عضوی از خانواده جامعةالمصطفی العالمیه، رسالت انتقال پیامی معنوی، الهی و عدالت‌خواه، به جای گفتمان منفعت‌طلب، لذت‌جو و به دور از اخلاق و معنویت را به جهان عهده‌دار هستیم. انجام این رسالت تمدنی، به دست انسان‌های باهمت و خستگی‌ناپذیر ممکن است و می‌تواند مسیر حرکت تاریخ را تعیین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با تأکید بر لزوم هوشیاری و شناخت اولویت‌ها در فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اذعان داشت: ویژگی شهید مطهری که ایشان را از سایر علما متمایز می‌ساخت، مسئولیت شناسی و تشخیص موضوعات مهم جامعه بود. کار علمی ما باید مطابق با نیازها و مسائل روز و راهگشای یک مشکل تمدنی باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، میهمانان بین‌المللی جشنواره شیخ طوسی دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.