آغاز به کار بیست و پنجمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی صبح امروز در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی، معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی در اختتامیه این جشنواره، به بیان اهداف و ویژگی های این جشنواره پرداخت و ابراز داشت: جشنواره شیخ طوسی از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۹۰ توسط پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار می گردد.

دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش آثار و موضوع ویژه، ابراز داشت: طلاب، اساتید، کارکنان جامعةالمصطفی همه ساله آثار خود را در قالب تالیف، رساله، پایان نامه و ترجمه جهت ارزیابی به دبیرخانه ارسال می نمایند که در بیست و پنجمین جشنواره، حدود ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که آثار پژوهشگرانی از ۵۸ ملیت و به ۱۶ زبان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در بخش ویژه جشنواره، موضوع «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انتخاب گردید که در این بخش نیز ۲۰۰ مقاله دریافت شد و ۷ اثر به عنوان برگزیده در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی در پایان ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ده نفر از پژوهشگران برتر خارج از کشور جامعةالمصطفی در این جشنواره حضور یافته اند.

شایان ذکر است معرفی و تقدیر از آثار برگزیده جشنواره، رونمایی از آثار و نکوداشت مرحوم علامه شیخ باقر شریف القریشی، متفکر و محقق برجسته از دیگر برنامه های بیست و پنجمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی خواهد بود.