قرائت پیام فرزند علامه شیخ باقر شریف قرشی به جشنواره شیخ طوسی

همزمان با برگزاری اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شیخ طوسی، پیام فرزند علامه شیخ باقر شریف قرشی به جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی قرائت شد.

حجت الاسلام شیخ عمار جموری در این مراسم به نمایندگی از شیخ مهدی شریف قرشی پیام فرزند علامه شیخ باقر قرشی را قرائت نمود.

وی در این پیام ضمن تقدیر از اهتمام جامعةالمصطفی به احیای تراث اهل بیت(علیهم السلام) و آثار علامه شیخ باقر شریف قرشی، توضیحاتی را پیرامون زندگی علمی و آثار این متفکر و محقق برجسته حوزه علمیه ارائه نمود.

شایان ذکر است در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی، از خدمات علمی و پژوهشی مرحوم علامه شیخ باقر شریف قرشی، پژوهشگر، مورخ و نویسنده برجسته اهل عراق، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است شیخ باقرشریف قرشی سال ۱۴۳۳قمری برابر با ۱۳۹۱شمسی در نجف درگذشت و مقبره وی در زیرزمین کتابخانه الامام الحسن(علیه السلام) قرار دارد که خود در زمان حیات، تأسیس کرده بود.

وی دارای آثار نوشتاری متعددی درموضوعات مختلف بوده که مجموعه‌ای از آن درباره زندگانی ائمه معصوم(علیهم السلام)  است. کتاب های این محقق و نویسنده عراقی در سال ۱۴۳۰قمری با موضوع سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام)، در مجموعه‌ای به نام «موسوعة سیرة اهل‌البیت» در ۴۰ جلد به چاپ رسید.