دیدار شماری از اعضای دفتر آیت الله محقق کابلی با رئیس جامعةالمصطفی

شماری از مسئولان دفتر آیت الله محقق کابلی با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کردند. رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به علما و فضلای حاضر در جلسه، اظهار داشت: مسئله مهاجران افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران، به یک معنا یک فرصت است. ما مسئله برادران […]

شماری از مسئولان دفتر آیت الله محقق کابلی با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کردند.
رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به علما و فضلای حاضر در جلسه، اظهار داشت: مسئله مهاجران افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران، به یک معنا یک فرصت است. ما مسئله برادران و خواهران افغانستان را فراتر از مهاجرت می‌دانیم و جدایی میان دو ملت نمی‌بینیم. هر دو ملت یک روح و یک جان در دو پیکر هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، شما در ایران میهمان نیستید و صاحب خانه هستید.
وی طلاب و فضلای کشور افغانستان در حوزه علمیه و جامعةالمصطفی را شناخته شده به سختکوشی، فضل، تلاش، اخلاق و تعهد به گفتمان انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد:بازنگری در ضوابط تحصیلی طلاب افغانستان با توجه به شرایط جدید در این کشور در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود تا حد ممکن که قوانین اجازه می دهد، مساعدت‌هایی در این زمینه درنظر گرفته شود.
رئیس جامعةالمصطفی، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طلاب و فضلای افغانستانی در میان مهاجران این کشور در ایران را بسیار ارزشمند و ضروری دانست و گفت: امیدواریم این برنامه‌ها توسعه یابد. همان گونه که شاهد هستید، امروز کل کشور و حتی جهان اسلام، هدف بمباران فرهنگی و تهاجم رسانه‌ای قرار گرفته و فضلا باید در این شرایط نسبت به مهاجران توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به تلاش گسترده غرب برای تغییر نگاه جوانان در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: غرب به دنبال این است تا با ارائه تصویری ساختگی از فرهنگ مدنظر خود، میان نسل جدید و فرهنگ اسلامی و بومی فاصله بیاندازند. آنها طبیعتا پس از چند صد سال استعمار دست بردار ملت‌ها نیستند و امروز به روشهای جدید سعی می‌کنند با کنترل افکار، جامعه را به نیرو و سرباز فکری خود مبدل نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه با تاکید بر نقش محوری شورای علمای افغانستان، خاطرنشان کرد: تمام گروه های مربوط به فضلا و روحانیون افغانستان، ضروری است برنامه‌های خود را با محوریت شورای علمای افغانستان تنظیم نمایند. البته ممکن است ضعف‌هایی نیز وجود داشته باشد، اما حفظ اتحاد و یکصدایی می‌تواند به رفع این مشکلات کمک نماید.
گفتنی است در بخشی از این دیدار، حجت الاسلام والمسملین احمدی، به نمایندگی از علمای افغانستانی حاضر در جلسه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی و ارائه گزارشی از وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران، به ظرفیت رشد و پیشرفت دو ملت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بر اساس آمارهای رسمی، پنج میلیون مهاجر افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که ضمن تقدیر و تشکر از ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به خاطر میزبانی و مهمان نوازی ایشان، لازم است این موضوع به عنوان یک فرصت دیده شود.