بزرگداشت روز جوان در نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان

مراسم تجلیل از سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) با حضور اساتید و کارمندان نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با سخنرانی زکریا فصیحی برگزار شد.

 

وی افزود: شیخ مفید در الارشاد قائل است که آن حضرت در سال ۴۲ قمری متولد شده است. که با این حساب وقت شهادت، حضرت علی اکبر(ع) ۱۸ساله بودند. نقل مشهور این است که صاحب مقتل مقرم به نقل از ابن ادریس حلی در السرائر تاریخ ولادت را در سال ۳۳ قمری نقل کرده است. مطابق این نقل حضرت علی اکبر در وقت شهادت ۲۷ ساله بود.

فصیحی در مورد شخصیت و جایگاه علی اکبر(ع) اظهار داشت: امام حسین(علیه السلام)، حضرت علی اکبر(ع) را اشبه الناس خلقا، خلقا و منطقا به رسول الله معرفی کرده است.

وی در توضیح حدیثی از زبان امام حسین(علیه السلام) بیان کرد: وقتی که امام حسین(علیه السلام) با حضرت علی اکبر(ع)  وداع نمود رو به سمت آسمان کرد و فرمود: اللهم اشهد فقد برز الیهم غلام اشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسولک (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) وکنا اذا اشتقنا الی نبیک نظرنا الیه؛ خدایا گواه باش، جوانی که در صورت و سیرت، ظاهر و باطن و گفتار شبیه‌ ترین مردم به رسولت پیامبر (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) بود، و هر گاه مشتاق دیدار پیامبرت می‌ شدیم به این جوان نگاه می‌ کردیم.