دیدار نماینده المصطفی با شماری از روسای دانشگاه ها و شخصیت های دینی و علمی ترکیه

نماینده المصطفی در ترکیه به منظور ایجاد زمینه و بستر پایدار جهت همکاری های علمی و پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاههای ترکیه، دیدارهائی را با برخی رؤسای دانشگاه ها و برخی شخصیت های دینی در آنکارا و استانبول برگزار کرد.

نماینده المصطفی در ترکیه به منظور ایجاد زمینه و بستر پایدار جهت همکاری های علمی و پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاههای ترکیه، دیدارهائی را با برخی رؤسای
دانشگاه ها و برخی شخصیت های دینی در آنکارا و استانبول برگزار کرد.

دانشگاه حاجی بایرام آنکارا

دانشگاه حاجی بایرام آنکارا یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه در شهر آنکارا می باشد . این دانشگاه دارای مرکز پژوهشی علوی و بکتاشی می باشد که ان شاهلل به زودی نمایندگی المصطفی سمپوزیوم مشترکی در موضوع علویان با این دانشگاه برگزار خواهد کرد.

نماینده المصطفی ضمن دیدار با پروفسور دکتر یوسف تکین، رئیس این دانشگاه، ظرفیت های موجود در دانشگاه المصطفی را بیان نمود . رئیس دانشگاه حاجی بایرام نیز مساعدت و حمایت کامل خود را از برگزاری سمپوزیوم مشترک مرکز علوی و بکتاشی با دانشگاه المصطفی اعلام نمود.

دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا

دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا نیز از دانشگاه های مهم ترکیه به شمار می آید. نماینده المصطفی در این دانشگاه با پروفسور دکتر محمت هاکان ترک چاپار، قائم مقام رئیس دانشگاه دیدار و در خصوص همکاری های متقابل گفتگو کرد.

موضوع زبان و ادبیات فارسی و فلسفه اسلامی از موضوعات مورد علاقه برای همکاری مشترک بود.

دیدار با رئیس موسسه تفکر اسلامی

پروفسور دکتر محمت گورمز، رئیس دیانت سابق و مدیر موسسه تفکر اسلامی در شهر آنکارا است که نماینده المصطفی در ادامه برنامه های خود با وی دیدار و گفتگو
کرد.

وی شناخت بسیار خوبی در خصوص المصطفی و مراکز ایرانی داشته و از این رو آمادگی همکاریهای علمی و پژوهشی المصطفی با موسسه تفکر اسلامی به وی اعلام گردید.

آقای گورمز نیز با توجه به شناخت کامل از المصطفی از همکاری های مشترک استقبال کرد.

دیدار با رئیس موسسه مظلوم دَر

موسسه مظلوم دَر در زمینه حقوق بشر فعالیت می کند و علاقمند به ارتباط با موسسات ایرانی در حوزه حقوق بشر است.

این دیدار به درخواست این موسسه به منظور ارتباط و همکاری با موسسات حقوق بشری در ایران با همکاری جامعةالمصطفی صورت پذیرفت.

گفتنی است دیدار با دکتر احمد آکس، رئیس سابق انجمن دوستی ایران و ترکیه، پروفسور دکتر آیدین ساری، بازرس ویژه وزارت علوم ترکیه و پروفسور دکتر علی بارداغ اوغلو، رئیس مرکز پژوهش های قرآنی و رئیس اسبق دیانت، از دیگر برنامه های نماینده المصطفی در ترکیه بود.