در جشن میلاد امام زمان(عج) در مدارس پیوسته و همکار نمایندگی افغانستان تصریح شد؛

ظهور؛ تجلی حقوق بشر، آزادی و صلح حقیقی است

به مناسبت 15 شعبان سالروز میلاد دوازدهمین ستاره آسمان و ولایت حضرت مهدی موعود(عج) مراسم جشن در مدرسه علمیه معراج ولایت غزنی که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است برگزار گردید.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط بنفشه جوادی آغاز و در ادامه شعر توسط راحله حسنی، فائزه اکبری و نازنین حسینی، دکلمه توسط فاطمه سلطانی، مداحی توسط زینب حکیمی و زهراسلطانی و سرود توسط گروه سرود منتظران ظهور اجرا گردید.

سید محمد ضیاء حسنی در این مراسم به بررسی وضعیت قبل از ظهور و بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) با استناد به منابع معتبر روایی از جمله نهج البلاغه امیر بیان علی علیه السلام پرداخت و گفت: قبل از ظهور حضرت مهدی موعود علیه السلام آشوب عجیب و جنگ های مهیب و خطرناکی در دنیا است.

حسنی در ادامه پیرامون وضعیت بعد از ظهور صحبت نمود و بیان داشت: بعد از ظهور اولین کاری که آن والی الهي می کند، این است که عمال و حکام را یک یک می گیرد، اعوان خودش را اصلاح می کند و دنیا اصلاح می شود.

وی با بیان این که بعد از ظهور زمین پاره های جگرش را بیرون می دهد و مثل یک غلام در حالی که تسلیم است کلیدهای خودش را در اختیار امام(عج) قرار می دهد، اظهار داشت: حضرت به همه نشان خواهد داد که عدالت واقعی چیست؛ نشان خواهد داد که آنهایی که دم از حقوق بشر و آزادی و حرف از صلح می زنند همه اش دروغ و نفاق است؛ امام زمان(عج) قوانین کتاب خدا و سنت رسول اکرم(ص) را که متروک مانده و به حسب ظاهر مرده و از میان رفته است را احیا خواهد نمود.