پیام رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت هفته تربیت

به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت، رئيس جامعةالمصطفی العالمیه پیامی صادر نمود.

متن پیام آیت الله دکتر عباسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین (سوره جمعه آیه ۲)

در اهمیت تربیت، همین بس که خداوند متعال آن را در صدر اهداف رسولان خود معرفی فرموده و رهایی بشریت از گمگشتی‌های آشکار را منوط به تزکیه در کنار تعلیم قرار داده است.

کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس سره) که می‌فرماید: «اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد» حاکی از این نگاه متعالی است.

در تاریخ هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹ شمسی، »ستاد امور تربیتی« در مدارس کشور به همت شهیدان رجائی و باهنر تاسیس شد. این روز در تقویم ملی «روز امور تربیتی» و هفته دوم اسفند ماه در تقویم المصفائیان «هفته تربیت» نامگذاری شد که گویای اهمیت، نقش و جایگاه ویژه تربیت در نظام تعلیمی المصطفی است. بازشناسی مفهوم تربیت و شناخت دستاوردهای تمامی بخش‌های فعال در مجموعه فرهنگی تربیتی در فرایند رشد و تحول متربیان با شعار “میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در تربیت طلاب” می‌تواند فصل جدیدی در حرکت و وصول این مجموعه فاخر به اهداف بلند آن را ترسیم کند.

تقارن آغاز هفته تربیت با والدت با سعادت بزرگ مربی و منجی بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) را به فال نیک گرفته و امیدواریم با عنایات آن حضرت، شاهد توفیق بیشتر این نهاد فاخر باشیم.

اینجانب، ضمن عرض تبریک هفته تربیت به همکاران پر تلاش، بر بسط و گسترش تربیت در همه پیکره المصطفی و توجه بیش از پیش به ظرفیت اساتید معظم در کسوت مربیان تربیتی و همچنین نهایی‌سازی و عملیاتی‌سازی هرچه سریع‌تر نظام نامه تربیتی، تأکید ورزیده و امیدوارم با عنایت خداوند متعال و در پرتو دعای خیر حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) جامعة المصطفی العالمیة و بویژه همکاران گرامی در واحدهای فرهنگی ـ تربیتی، گام‌های بلندتری در مسیر رسیدن به اهداف متعالی آن بردارند.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

علی عباسی

اسفند ۱۴۰۲