گردهمایی مربیان اخلاق و تربیت نمایندگی گلستان برگزار شد

گردهمایی مربیان اخلاق و تربیت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در گلستان برگزار شد.

گردهمایی مربیان اخلاق و تربیت به همت معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان و به مناسبت هفته تربیت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده جامعةالمصطفی در مازندران و گلستان برگزار شد.

وی در اهمیت کار اساتید اخلاق و تربیت عنوان کرد: در روایات اسلامی آمده است؛ “مِدادُ العُلَمَاءِ افضل من دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ” (ارزش کار علماء بیشتر از خون شهداء است) چرا که علماء با روح مردم سر و کار دارند و می توانند با یک قطره مُرکب جامعه ای را متحول کنند و مانع ضلال و هلاکت افراد گردند و در واقع پیام سعادت و هدایت را به آحاد جامعه می رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ابراز داشت: برای کشف حقیقت امر تربیت باید به سه پرسش چیستی، چرایی و چگونگی تربیت متربیان پاسخ دهیم.

ایشان در تبیین این مهم عنوان کرد: پرداختن به امر تربیت در واقع اشتغال به شغل انبیا و احیاء نفوس است و این درحالی است که احیاء یک انسان معادل احیاء یک جامعه است؛ چرا که قرآن کریم می فرماید: “مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا”.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مربیان اخلاق و تربیت متربیان را از ظلمات جهل و گمراهى‌ها و از تاریکی ترس و توهّمات خارج و به سوی نور هدایت، معرفت و نور تقرّب به پروردگار رهنمون می سازند و این مصداق آیه شریفه است که می فرماید: ” يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ”.

وی دو راهبرد ایجابی و سلبی را در حوزه تربیت بعنوان محور معرفی و در تبیین آن عنوان کرد: در بخش ایجابی تربیت، دانش افزایی نقش مهم و اثرگذاری دارد و برای به ثمر نشستن کار تربیتی همواره باید به دانش افزایی و ارتقاء دانسته ها و معلومات مرتبط همت گمارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در تبیین راهبرد سلبی عنوان کرد: هرچند تشویق و حمایت همواره مورد تاکید است اما نباید از تنبیه درست و اصولی و منطبق با موازین غفلت نمود؛ لیکن آنچه موثرتر و هدایتگرتر بشمار می رود التزام عملی به اخلاق از سووی مربیان اخلاق و تربیت است که یقینا نقش تعیین کننده ای در هدایت معنوی و تربیت متربیان خواهد داشت.