وی در ادامه داشتن پیوست رسانه ای و اثر بخشی و کیفی سازی محتواهای پژوهشی در عرصه بین الملل را مهم خواند و ابراز داشت: ما باید در اهداف ترسیمی خود در پژوهش توجه به بعد بین الملل و رسانه و موارد مورد نیاز جامعه بین الملل را مورد توجه داشته باشیم
معاون پژوهش جامعه المصطفی با مهم خواندن برگزاری جلسات هم اندیشی پژوهشی خاطرنشان ساخت: نیاز است پژوهش جامعه المصطفی به صورت متناوب و مستمر با معاونین پژوهشی مدارس پیوسته و دیگر نهادهای وابسته به جامعه المصطفی جلساتی در جهت نیل به اهداف پیش رو جامعه المصطفی در عرصه بین الملل داشته باشند
وی در پایان با بیان وجود یک برنامه سالانه و تعاملی پژوهشی با مدارس پیوسته خاطرنشان ساخت: پژوهش جامعه المصطفی خود را موعظف به حمایت از مدارس پیوسته می داند و امید است با همکاری های علمی گام های موثری در عرصه پژوهش المصطفی برداشته شود.
حجت السلام و المسلمین کربلایی در ادامه جلسه گفت: در جهت پیش برد اهداف پژوهشی جامعه المصطفی در سال اول یک برنامه بسیط خدمت مدارس به عنوان برنامه پژوهشی ۱۴۰۳ ابلاغ خواهد شد و در پایان سال ارزیابی خواهد شد و ارزیابی برنامه ای و اثر بخشی و کیفی آن مورد توجه است.
وی در ادامه تصریح کرد: اموزش پژوهش محور در مدارس مورد توجه می باشد و نیاز است این امر مهم مورد توجه باشد.
دکتر قلی زاده در ادامه هفته پژوهش را فرصتی مغتنم جهت بیان فعالیت های پژوهشی جامعه المصطفی خواند و تصریح کرد: هفته پژوهش یک رخداد علمی است که همه ارکان علمی المصطفی می توانند از ان استفاده کنند و از تولیدات علمی دیگر مراکز اشنا و نیز بهره ببرند. که در ان تازهای نشر و تولیدات المصطفی در حوزه بین الملل عرضه می شود و این نیازمنده بهره گیری از هفته پژوهش است.
وی ادامه داد: نیاز است جامعه المصطفی یک تقویم زمانی در بیان رخدادهای علمی خود در هفتهپژوهش آماده کند.
دکتر محسنی توجه به مقوله ترجمه مقالات علمی به زبان های متعدد را مهم خواند و گفت: هم افزایی علمی همچون بحث ترجمه و نهضت ترجمه در مدارس پیوسته می تواند نقش مهمی داشته باشد چه بسا ظرفیت ترجمه در اینگونه مدارس به مراتب قویتر از دیگر نهادهای علمی المصطفی است.
وی در پایان عنوان داشت: تشکیل شورای معاونین پژوهشی مراکز وابسته به جامعه المصطفی بصورت فصلی در جهت تبیین مباحث پژوهشی معاونت جامعه المصطفی مورد توجه باشد.
Δ