حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی:

تشکیل میزهای منطقه‌ای تجربه ای تازه و موفق در المصطفی است

نشست تخصصی میز منطقه‌ای ژاپن به همت معاونت ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در میز منطقه‌ای ژاپن، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری عزیزان مرتبط، این اقدامات ارزشمند توسعه یافته و در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی این فعالیت‌ها باشیم.

وی هدف المصطفی را تربیت عالمان زبده و مروج فرهنگ الهی و معنوی در جهان دانست و اظهار داشت: اخلاق و معنویت در زندگی انسان معاصر به حاشیه رانده شده است و جهان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام‌های اخلاقی و معنوی ناظر به واقعیت‌های زندگی بشری است. رسالت مراکز علمی و فرهنگی مانند المصطفی ترویج معارف الهی و معنوی به شکلی است که بتواند به زندگی واقعی بشر کمک نماید.پ

رئیس جامعةالمصطفی افزود: امروز شاهد جنایات و ستم‌های بی‌سابقه علیه ملت‌ها از سوی مدعیان حقوق بشر و آزادی هستیم. هرچند در مغرب زمین نیز افراد زیادی نسبت به این موضوعات دغدغه‌مند هستند؛ اما مردم شرق عالم به لحاظ تاریخی نسبت به این مسائل توجه و حساسیت بیشتری دارند. شاید ارتباط ملت ایران و ژاپن از لحاظ جغرافیایی و تاریخی به نسبت کمتر باشد؛ اما مشترکات فرهنگی همچون اخلاق و خانواده به نزدیکی فکری و معرفتی ما کمک شایانی می‌نماید.

وی طلاب المصطفی را از مهم‌ترین سرمایه‌های این مجموعه علمی دانست و تصریح کرد: ما به شخصیتهایی همچون حجت‌الاسلام ساوادا و سایر فراگیران بین‌المللی خود بسیار افتخار می‌نماییم و قدردان زحمات و تلاش‌های آنان در راه ترویج معارف الهی و اهل بیتی(علیهم السلام) هستیم.

آیت الله دکتر عباسی ادامه داد: انسان دارای خواسته‌های فطری متعالی است که با ارزش‌های ارائه شده در اسلام ناب و معارف اهل بیت(علیهم السلام) سازگاری دارد. بنابراین باید به سمت نشر این معارف ارزشمند حرکت نمود و از کارهایی که در قالب آموزش‌ها و دوره‌ها، فعالیت‌های پژوهشی و ترجمه‌ها توسط طلاب ما صورت می‌گیرد، حمایت نمود.

رئیس جامعةالمصطفی، تشکیل میزهای تخصصی منطقه‌ای را تجربه ای تازه و موفق در المصطفی دانست و اظهار داشت: ما سرمایه‌های بسیاری در جامعةالمصطفی داریم که از تجربیات ارزشمندی در مناطق مختلف جهان بهره‌مند هستند و از ظرفیت آنان در این میزهای منطقه‌ای باید در راه پیشبرد رسالت جامعةالمصطفی استفاده نمود.

گفتنی است در پایان این برنامه از مجموعه آثار تولید شده به زبان ژاپنی توسط رئیس جامعةالمصطفی رونمایی شد.