رئیس جامعةالمصطفی:

لزوم برخورداری مباحث علمی المصطفی از رویکرد بین المللی

آیت الله دکتر عباسی در سومین اجلاسیه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره که با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی، نظریه‌پردازان و ارائه‌دهندگان در سالن جلسات سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، ابراز داشت: باید در تدوین قوانین و ضوابط مربوط به کرسی‌های علمی و نظریه‌پردازی جامعه المصطفی به گونه‌ای عمل شود که محافل علمی به بهترین نحو ممکن برگزار و حمایت شوند و شاهد ظهور و بروز مباحث علمی متقن در جامعه المصطفی باشیم.

رئیس جامعه المصطفی توجه به مبانی موضوعات مطرح در کرسی‌های علمی را مهم خواند و تصریح کرد: باید در انتخاب موضوعات کرسی‌های علمی و مباحث علمی مطرح در جامعه المصطفی به گونه‌ای عمل شود که در عمق فرایند برگزاری آنها محتوای علمی کاربردی و حل مسئله صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید در مباحث علمی جامعه المصطفی مورد توجه باشد، برخورداری از رویکرد بین‌المللی در چارچوب موضوعات مشخص است.

آیت الله دکتر عباسی گفت: پژوهشگر باید بتواند در کرسی‌های نظریه‌پردازی از میراث علمی جهان اسلام نکاتی را استخراج و نظریه‌پردازی کند و برداشت تازه‌ای از میراث داشته باشد و از ظرفیت دیگر نهادهای علمی در داخل و خارج از کشور چه در ارائه و چه در برگزاری بهره ببرد. چه بسا این امر مهم بتواند فتح بابی برای همکاری‌های علمی المصطفی با نهادهای علمی دیگر کشورها باشد.

رئیس المصطفی در پایان خاطرنشان ساخت: جایگاه و توان علمی جامعه المصطفی و انقلاب اسلامی ایران در مسائل حوزه علوم دینی قابل اثبات است؛ در هیچ جای دنیا شاهد این میزان از پختگی که در متفکرین ما در عرصه علوم دینی وجود دارد نیستیم و این فرصتی است تا در یک کارگروه، در قالب کمیته دستگاهی با مشارکت دستگاه‌های بیرونی مباحث علمی را عملیاتی سازیم.

شایان ذکر است در پایان این اجلاسیه از تلاش‌های حجت‌الاسلام خالد غفوری، حجت‌الاسلام جعفر یوسفی و سرکار خانم رودگر در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.