شهردار عرب آمریکایی: بایدن برای کسب رای مسلمانان باید به جنگ غزه پایان دهد

شهردار شهر دیربورن در ایالت میشیگان که از بزرگترین جوامع عرب آمریکایی است، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به جنگ غزه و قطع رابطه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، اقدامات الزم را انجام دهد تا به پیروزی در انتخابات 2024 و کسب حمایت رای دهندگان عرب و مسلمان امیدوار باشد.

بداهلل حمود، شهردار عرب آمریکایی شهر دیربورن در ایالت میشگان آمریکا در گفتگویی با رسانه ها گفت: در این لحظه، امر صحیح درخواست آتش بس، محدود کردن کمکهای نظامی و پایان حمایت از بنیامین نتانیاهو و راستگراترین دولت تاریخ اسرائیل و اجازه ارائه کمکهای بشردوستانه از طریق آنروا است.

این شهردار عرب آمریکایی خطاب به بایدن گفت: اینها گامهای ملموسی هستند که میتوان برای نشان دادن

حسن نیت به جامعه ای است که می خواهید در انتخابات آینده حمایت آن را بدست آورید. من فکر می کنم هر اقدامی کمتر از این غیرقابل قبول است.

وی در عین حال گفت: دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی آمریکا است. من این را میدانم، بسیاری در جامعه این را میدانند، اما سوال ما از بایدن این است که او برای جلوگیری از فروپاشی دموکراسی آمریکایی چه خواهد کرد و چرا همسویی با نتانیاهو به طور بالقوه ارزش قربانی کردن این دموکراسی را دارد؟.

آمریکاییهای عرب و مسلمان و متحدان آنها به واکنش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ اسرائیل و غزه منتقد هستند و از او میخواهند برای جلوگیری از بحران انسانی در غزه یا ریزش آرایش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اقداماتی انجام دهد.

آنها معتقدند بایدن برای برقراری آتش بس بشردوستانه هیچ فشاری بر اسرائیل نیاورده است که ناامیدی فزاینده آنها  میتواند تلاش بایدن برای انتخاب مجدد را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرسنجی ها از احتمال برگزاری رقابتی تنگاتنگ میان بایدن و دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه حکایت دارد.

آمریکاییهای عرب ۵ درصد آرای میشیگان، و ۱٫۷ تا ۲ در صد آرای پن سیلوانیا و نیز اوهایو را در اختیار دارند. بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰٫۶ در صد آرای می شیگان در مقابل ۴۷٫۸ در صد آرای ترامپ پیروز شد. او همچنان  در پنسیلوانیا با کسب ۵۰٫۰۱ درصد آرا و تنها با اختالف ۸۱ هزار رای بر ترامپ غلبه کرد.

البته بعید به نظر میرسد که آمریکاییهای عرب و مسالمان از ترامپ حمایت کنند، اما میتوانند یا با صندوق های رای قهر کنند و یا در صورت شرکت به بایدن رای ندهند و جذب نامزدهای مستقل دارای گرایش چپ افراطی شوند.