به مناسبت هفته پژوهش، برگزار گردید:

سومین پیش نشست علمی در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی

سومین پیش نشست علمی با عنوان «آسیب شناسی بخش کشاورزی و ارائه الزامات و راهبردهای لازم جهت تقويت جايگاه این بخش در راستای گام دوم انقلاب اسلامی” در مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی برگزار گردید. این جلسه که به مناسبت هفته پژوهش و در روز یکشنبه مورخ ۲۰ اذر ماه ۱۴۰۱، تشکیل شد به بررسی […]

سومین پیش نشست علمی با عنوان «آسیب شناسی بخش کشاورزی و ارائه الزامات و راهبردهای لازم جهت تقويت جايگاه این بخش در راستای گام دوم انقلاب اسلامی” در مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی برگزار گردید.

این جلسه که به مناسبت هفته پژوهش و در روز یکشنبه مورخ ۲۰ اذر ماه ۱۴۰۱، تشکیل شد به بررسی راهکارهایی مبتنی بر تحقیقات علمی روز دنیا و اسناد بالادستی کشور، برای رشد صنعت کشاورزی در دوره دوم انقلاب اسلامی، پرداخت.

آقای رضایی، طلبه مقطع دکتری رشته اقتصادی اسلامی در این نشست اظهار داشت: مسلما یکی از بخش هایی که می تواند در تحقق اقتصاد قوی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش موثر داشته باشد، کشاورزی است که رونق و شکوفایی این بخش می تواند ضامن امنیت غذایی و خودکفایی در کشور باشد و کشور را از وابستگی به بیگانگان در تامین غذا نجات دهد و مانع از سلطه پذیری و نفوذپذیری دشمنان با سلاح غذا شود. نظر به سپری شدن چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی و پیمودن گام اول، شایسته است با شناخت دستاوردها و تجارب این ۴۰ سال در بخش کشاورزی، آسیب های موجود را احصا و برای سیاستگذاری و برنامه‏ریزی مبتنی بر واقعیات میدانی، راهبردها و اولویت‏های پیشرفت کشاورزی در گام دوم انقلاب استفاده کرد.

وی ادامه داد: ساختار مقاله به این صورت می باشد که در بخش اول تحقیق، اهمیت بخش کشاورزی بر اساس سرفصل های گام دوم انقلاب در پنج بخش شامل اقتصاد، عدالت، علم و پژوهش، استقلال و قطع وابستگی و سبک زندگی تبیین می گردد.