سفر نماینده المصطفی و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) به شهر لکنو

آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده المصطفی در هند، در سفر به شهر لکنو، با برخی علما و شخصیت های این شهر دیدار کردند. در این سفر، جلسه دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، نماینده جامعه المصطفی العالمیه در هندوستان با مدیر مدرسه ناظمیه […]

آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده المصطفی در هند، در سفر به شهر لکنو، با برخی علما و شخصیت های این شهر دیدار کردند.

در این سفر، جلسه دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، نماینده جامعه المصطفی العالمیه در هندوستان با مدیر مدرسه ناظمیه و علمای شهر لکنو برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حمید الحسن، مدیر مدرسه ناظمیه از دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و رئیس نمایندگی المصطفی جهت حضور در این جلسه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: این مدرسه قدیمی ترین مدرسه شهر لکنو می باشد که فارغ التحصیلان آن بعد از ادامه تحصیل در قم و نجف، در هندوستان مراکز علمی و موسسات فرهنگی تاسیس کرده اند۔

در ادامه آیت الله رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) ابراز داشت: خدا را شاکر هستم که در این مدرسه بزرگ حضور یافتم.

وی با اشاره به برخی نکات اخلاقی اظهار داشت: طلاب عادت کنند که یک ساعت قبل اذان صبح بیدار شوند و با اقامه نماز شب با خدای خود خلوت کنند ایشان فرمودند که نماز شب برکات زیادی در زندگی انسان دارد و نباید از این غافل شویم۔

اجلاس سفیران ولایت جامعه الزهرا لکنو

این اجلاس با حضور با حضور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و نماینده جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد۔

بعد از تلاوت قرآن کریم یکی از خواهران از کشمیر در مورد اهمیت تبلیغ سخنرانی کرد۔ در ادامه رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در هندوستان با اشاره به شخصیت دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) ابراز داشت آیت الله رمضانی همواره مدافع و پیرو خط والیت بوده و است و وجود ایشان را در هندوستان به فال نیک می گیریم.

جناب آقای شاکری با اشاره به وظائف طلاب و روحانیون ابراز داشت: یکی از مهمترین وظیفه روحانیون شناخت مخاطبین است و مبلغ باید مخاطب خودش را بشناسد تا بتواند انتظارات آنها را بر آورده کنند و دوم اینکه مبلغ باید اصیل باشد یعنی چیزی را که به دیگران می گوید در زندگی خود بطور عملی نشان بدهد.

در ادامه آیت الله رمضانی با اشاره به جایگاه زن در اسلام ابراز داشت: اسلام بیشتر از همه ادیان به زن اهمیت داده است. وی با اشاره به زنان ایران فرمود در ایران زنان همگام مردان هستند و حتی ما سفیر خانم خارج از کشور داریم و در ایران ۹۰ در صد متخصصان زنان خانمها هستند.

شایان ذکر است در ادامه برنامه این سفر، از سازمان تنظیم المکاتب، مدرسه جامعه امامیه تنظیم المکاتب و جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بازدید به عمل آمد.