حضور رئیس شورای مفتیان روسیه در ضیافت افطار سفارت ایران با عنوان “افطار در قدس- مردم غزه را دریابید”

شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه در آیین ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با عنوان "افطار در قدس – مردم غزه را دریابید" حضور یافت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در این آیین از مواضع دولت و مسلمانان روسیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

کاظم جلالی ابراز امیدواری کرد که آیین گرامیداشت روز جهانی قدس در مسکو همچون سال های گذشته به شکل باشکوهی با مدیریت اداره دینی امور مسلمانان روسیه در مسجد جامع مسکو برگزار شود.

وی در ادامه وقوع حادثه تروریستی مسکو را باری دیگر به دولت و مردم روسیه تسلیت گفت و اظهار داشت: با وجود تلاش‌های دشمنان جهان اسلام برای انتساب بانیان اصلی این حمله به جهان اسلام، با هوشیاری مسئولان روسیه و مسلمانان این کشور، به هدف نرسیدند.

در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان جمعی از مسئولان اداره دینی مسلمانان روسیه، روسای مراکز فرهنگی ایران در روسیه از جمله مرکز اسلامی مسکو، رایزنی فرهنگی سفارت ایران، نمایندگی دانشگاه جامعه المصطفی و بنیاد ابن سینا برگزار شد، کاظم جلالی خاطرنشان کرد: دین اسلام، دین عقلانیت و تعادل است و چنین اقدام تروریستی در منطق اسلام وجود ندارد.

وی  با اشاره به همزمانی این رخداد و کشتار مردم مظلوم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی گفت: این رفتارها از سوی کشورها و نگرش هایی حمایت می شود که مردم فلسطین را در  غزه به شهادت می رسانند.

سفیر ایران در مسکو گفت: همان افرادی که مردم بی پناه غزه را به خاک و خون می کشند، مردم دیگری را که برای تفریح در محلی حضور یافته بودند را هدف اقدامات غیرانسانی خود قرار دادند.

شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه نیز در این آیین از پیام امام خمینی (ره) به گورباچف آخرین زمامدار دوران اتحاد جماهیر شوروی به عنوان پیامی پیامبرگونه یاد کرد که اهمیت آزادی عمل دینی را در جامعه بشری یادآور شد.

رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه در ادامه گفت: از همان سال های نخست نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، ما در مسکو این آیین را برپا داشتیم و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردیم و امسال نیز از سفرای کشورهای عربی و اسلامی برای حضور در آیین ویژه این روز دعوت به عمل آورده ایم.