در درس تفسیر قرآن کریم نمایندگی گلستان مطرح شد؛

لزوم جریان «لا موثر فی الوجود الا الله» در تمام ساحات حیات زندگی

درس تفسیر قرآن کریم با حضور طلاب ، اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این جلسه از سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین رهنما به موضوع “عبادت و بندگی در ماه نزول قرآن کریم” پرداخت و عنوان کرد : شهادت امام علی علیه السلام در محراب عبادت دارای پیامی مهم و اثربخش برای همه انسان ها است و آن توجه به عبودیت و بندگی بعنوان رسالت اصلی انسان می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رهنما در تبیین این مهم اظهار داشت: از آیه شریفه ” وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ” علاوه بر مفاهیم و مدالیل عرشی فراوان، ضرورت توجه به عبادت و بندگی و اهمیت مناجات با خدای متعال و اثرات معنوی ارزشمند و بی بدیل آن نیز استخراج می گردد.
معاون آموزش نمایندگی گلستان در تشریح ضرورت توجه به عبادت و بندگی عنوان کرد: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: “يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ” (اى مردم، شماييد كه به خدا نيازمنديد، و خداست كه بى نياز و ستوده است) که این آیه شریفه استغنای ذات باری تعالی جل جلاله از عبادت بندگان و فقر ذاتی و نهادی بندگان و احتیاج آنان به عبادت و مناجات با خدای تعالی را بیان می دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رهنما در ادامه عنوان کرد : آنچه در عبادت مهم است ذات عبادت و امتثال امر مولی است و نحوه و شیوه آن در مرحله بعد قرار دارد.
رئیس مدرسه عالی خواهران در ادامه ابراز داشت: دعا و مناجات با خدای متعال فی الواقع افتخاری برای بنده بشمار می رود از این رو که در مقام مصاحبت با رب الارباب قرار گرفته و چه فخری از این والاتر و می توان گفت این مهمترین ثمره دعا و مناجات است.
وی همچنین ابراز داشت: باید به این حقیقت ایمان بیاوریم که “لا موثر فی الوجود الا الله” و این امر باید در تمام ساحات حیات مادی و معنوی ما جاری و ساری باشد تا به حقیقت عبودیت و بندگی نائل آئیم.