رونمایی از مجله تخصصی تفھیم

مجله تخصصی تفھیم طی مراسمی در حوزه علمیه جامعه زینبیه شهر راولپندی پاکستان رونمایی شد.

در این مراسم که علاوه بر اساتید، طلاب و دانش آموختگان، جمع کثیری از فرھیختگان شهر نیز حضور داشتند،حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی با قدردانی از اقدامات معاونت پژوھشی نمایندگی جامعة المصطفی برای ایجاد فضای علمی و پژوھشی در مدارس دینی پاکستان، آن را اقدام ارزنده توصیف و بر استمرار این گونه فعالیت ھا تاکید کرد۔

وی ضمن ابراز خرسندی، از نمایندگی خواست باتوجه به تهدیدھای فکری،فرھنگی و علمی فراروی حوزه ھای علمیه پاکستان،این نوع اقدامات را با همراهی طلاب و فضلای پاکستان توسعه دھد.

علامه ساجد علی نقوی به حضور فعال حوزه در عرصه فعالیت ھای علمی پژوھشی تاکید کرد و گفت: به علت کمرنگ شدن حضور حوزویان شبه قاره در این عرصه متاسفانه به جای اینکه ما به طور اصیل خودمان را معرفی کنیم،دیگران که نگاه‌شان توام با اغراض منفی است،معرف ما شده‌اند و این جفایی است که به خودمان کرده‌ایم. البته این نوع ابتکارات در عرصه نشریات می تواند بسیاری از کاستی ھا را جبران نماید و من امروز خوشحال ھستم شما این حرکت ارزنده را در حوزه ھای علمیه پاکستان آغاز نموده اید .

حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد کاظم سلیم معاون پژوھشی نمایندگی ضمن تشکر از حضور علامه سید ساجد علی نقوی در این مراسم گفت: در سایه رھنمودھای حجت الاسلام و المسلمین دادسرشت، نماینده جامعة المصطفی در پاکستان برنامه ریزی جامعی برای افزایش استعدادھای علمی و پژوھشی مدارس علمیه انجام شده است. در این راستا کارگاه ھای کاربردی اعم از مقاله نویسی، فنون تحقیق و دوره‌ھای کاربردی از قبیل مترجمی، تصنیف وتالیف، مدیریت مجالت علمی در بسیاری از مدارس سراسر کشور برگزار شده است و این حرکت در طول سال ادامه دارد که الحمد لله شاھد نتایج خوب آن نیز ھستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد اعجاز نگری معاون آموزش سابق نمایندگی نیز راه اندازی این مجله علمی باموازین و استاندارد روز را بسایر حایز اھمیت توصیف کرد وآن را نقطه عطفی در سفر علمی حوزه علمیه زینبیه دانست۔

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ھمدانی مدیر حوزه علمیه زینبیه ضمن تشکر از حمایت ھای مادی و معنوی المصطفی برای توسعه آموزشی وپژوھشی حوزه علمیه جامعه زینبیه گفت :جامعه المصطفی با ایجاد یک سیستم آموزشی و پژوھشی حسب نیاز جامعه امروزی به ما لطف بزرگی کرده است، لذا ما بسیار سپاسگزار ھستیم.

آقای دکتر ندیم عباس بلوچ مسئول امور نشریات نمایندگی نیز با اشاره به چشم انداز نمایندگی گفت: تا پایان چشم انداز، انشاء الله ما شاھد رونمایی ده مجله تخصصی و علمی در مدارس مختلف خواھیم بود و الحمد لله مقدمات آن فراھم شده است و در ماه ھای آتی مرحله وار این مجلات رونمایی خواھند شد۔