دیدار رمضانی رئیس نمایندگی گلستان با طلاب و اساتید مدرسه عالی خواهران

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی مازندرانی نماینده جامعه المصطفی در استان های مازندران و گلستان با حضور در جمع طلاب ، اساتید و کارکنان مدرسه عالی خواهران با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در این ویژه برنامه که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار گردید طی سخنانی با اشاره به اهمیت رمضان المبارک و ضرورت بهره گیری از آنات و لحظات این ماه عنوان کرد : یکی از برکات ماه مبارک رمضان ارتباط با خداوند است و ما باید سعی نمائیم از تمام برکات این ماه به نحو احسن بهرمند شویم.

وی ضمن ترجمه و شرح حکمت ۸۹ نهج البلاغه اظهار داشت : فرمایشی از امیرالمومنین منقول است که می فرماید” مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ وَ مَنْ‌ أَصْلَحَ‌ أَمْرَ آخِرَتِهِ‌ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ دُنْيَاهُ” (هر کسی که رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خداوند هم رابطه او با مردم را اصلاح می کند؛ و هر کس که امور آخرت خود را اصلاح و نیکو کند، خداوند هم تمام دنیای او را اصلاح و نیکو می کند) لیکن این رابطه باید رابطه خالص باشد که اگر این ارتباط برقرار شود رابطه، رابطه عبودیت و بندگی خواهد بود.

نماینده المصطفی در نمایندگی گلستان خاطرنشان کرد: طبق آیه ۹۶ سوره مریم که مب فرماید “ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا”(کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند خداوند رحمن محبت آنها را در دلها می‌افکند”، رابطه خالصانه دو رکن دارد رکن اول عقیده و ایمان و رکن دوم انجام عمل صالح چرا که ” إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ “.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه عنوان داشت: همانطور که در روایت امیرالمونین هم بیان شد اگر رابطه انسان با خداوند درست شود رابطه با بندگان خداوند هم درست می شود اما اگر رابطه کاذب باشد، جز جهنم و کفر سرانجامی برای انسان ها نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط با خداوند و ارتباط سالم و درست با بندگان خدا هر دو در مسیر عبودیت و بندگی خداست و نتیجه این رابطه در دنیا آرامش است “الا به ذکر الله تطمئن القلوب” و در آخرت بهشت ” جنات تجری من تحتها الانهار …”