دیدار روسای دانشگاه حضرت معصومه(س) و جامعةالمصطفی

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به خانم بردبار و سایر مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(علیهاالسلام) خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی یک مجموعه علمی بین‌المللی و پذیرای دانش‌پژوهانی از حدود ۱۳۰ ملیت مختلف است که این تنوع ملیتی در میان مراکز علمی سراسر جهان کم‌نظیر به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: جامعةالمصطفی بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع را برگزار می‌نماید که این رشته‌ها در حوزه‌های دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و ادیان، تاریخ و تمدن، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی قابل تقسیم است.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به رواج رشته‌های علوم انسانی پس از انقلاب اسلامی در حوزه‌ی علمیه قم با پیشتازی علامه مصباح یزدی، اظهار داشت: جامعةالمصطفی نیز از دو دهه قبل به این قلمرو وارد شده است.

وی در ادامه به معرفی برخی مراکز جامعةالمصطفی در داخل و خارج از کشور پرداخت و یادآور شد: المصطفی از تجربیات بین‌المللی ارزشمندی در عرصه‌های علمی و آموزشی برخوردار است و هم‌اکنون همکاری‌های علمی بسیار خوبی با مراکز دانشگاهی داخل و خارج از کشور در دستور کار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی، آموزش به دو شکل حضوری و مجازی، پذیرش دانشجویان مذاهب مختلف اسلامی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان و … را از دیگر ویژگی‌های این مرکز علمی و بین‌المللی برشمرد و خاطرنشان کرد:‌امروز کشور با توجه به ظرفیت‌ها و ساختارهای فراهم شده در بخش تحصیلات عالی، از قابلیت بالایی برای جذب دانش‌پژوه غیرایرانی بهره‌مند است و جامعةالمصطفی در این زمینه توانمندی خوبی برای همکاری با دانشگاه‌های کشور دارد.

آیت الله دکتر عباسی خدمت به خواهران به ویژه در بحث آموزش را یک مزیت بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: توفیق مراکز علمی ویژه خواهران مانند دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) می‌تواند در توسعه این نگاه مؤثر باشد و جامعة المصطفی نیز در این عرصه آماده ارائه تجربیات و افزایش همکاری‌هاست.

در ادامه دیدار، خانم بردبار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) یکی از سه دانشگاه ویژه بانوان در کشور است که بر اساس سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در سال ۱۳۸۶ تأسیس گردید. این دانشگاه هم اکنون ۵۱ عضو هیئت علمی، ۱۵۰۰ دانشجو و مجوز جذب دانشجوی بین الملل دارد و در دو حوزه دانشی علوم انسانی و هنر دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به تحصیل ۷۶ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه، ابراز داشت: المصطفی تجربیات بسیار گرانبهایی در زمینه پذیرش و تربیت دانشجوی بین‌المللی دارد و علاقه‌مند به استفاده از این تجربیات ارزشمند در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه بین‌الملل و جذب دانشجوی غیرایرانی هستیم.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه که با حضور جمعی از معاونان و مسئولان دو دانشگاه برگزار گردید، دو طرف پیرامون زمینه‌های توسعه همکاری به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند و در پایان مقرر گردید کارگروهی جهت تدوین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه تشکیل گردد.