در ولایت بغلان افغانستان برگزار شد؛

هشتمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

هشتمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) ولایت بغلان از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در کشور افغانستان برگزار شد.

نشست علمی « قدس روز بیداری جهان اسلام» در قالب هشتمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین، با ارائه شاه زمان زمانی و محمد یاسین مهدیار در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) ولایت بغلان افغانستان برگزار شد.

 

شاه زمان زمانی در ابتدای این نشست پیرامون چگونگی نام گذاری روز قدس گفت: روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر مستضعفان جهان اسلام مسما گردید و هدف آن ایجاد وحدت مسلمین، ابراز انزجار و نفرت در برابر عملکرد اشغالگران صهیونیست ظالم و ستمگر و کمک به مردم مظلوم فسلطین بود.

وی در ادامه در رابطه با چگونگی پیدایش و ظهور اسرائیل به کمک کشور های انگلیس و فرانسه و همکاری سازمان جهانی یهود مطالبی را بیان نمود و یادآور شد: یهودیان توسط کشورهای انگلیس و فرانسه و به کمک سازمان جهانی یهود که مقر آن در ایالات متحده امریکا بود، جمع آوری و به فلسطین انتقال داده شدند و جنگ های زیادی بین عرب ها و اسرائیلی ها بوجود آمد.

زمانی به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی بزرگ مردم مظلوم فلسطین اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای معادلات جنگ کاملا متحول شد؛ زیرا در چهار جنگ بزرگ عرب و اسرائیل صهیونیست برنده جنگ بود اما پس از ظهور جمهوری اسلامی ایران و شکل گیری حزب الله و بوجود آمدن سازمان حماس و جهاد اسلامی مردم فلسطین، جنگ کاملا به ضرر صهیونیسم و به نفع مسلمین فلسطین اتفاق افتاده است؛ عملکرد یهودیان اسرائیلی در افکار عمومی مردم جهان ضد حقوق بشر و ارزش های انسانی معرفی گردید.

محمدیاسین مهدیار کارشناس دیگر برنامه نیز قدس را روز بیداری جهان اسلام خواند و گفت: بین تمام امت اسلام پیوند برادری وجود دارد و بدون در نظر داشتن نژاد، قوم، مذهب و سمت و لسان با ندای واحد القدس لنا به حمایت از قدس و فلسطیان مظلوم دست به راهپیمایی و تدویر جلسات که نمایانگر انزجار شان از اسرائیل غاصب و حامیان شان است می زنند.

وی یادآوری مظلومیت ملت فلسطین برای جهانیان را یکی از تاثیرات روز جهانی قدس برشمرد و ابراز داشت: روز قدس به امت و جوامع اسلامی انگیزه می دهد که صدایی باشند بر علیه ظالمین و دفاع از داعیه بر حق فلسطین تا یکپارچه گی امت اسلامی همیشه پایدار باشد؛ ثمره این کار بیداری امت اسلامی و احیاء تفکر و اندیشه وحدت و برادری میان مسلمانان جهان است.

مهدیار در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: روز جهانی قدس بیانگر این است که فلسطین جزء لاینفک پیکر اسلام است و ظلم بر فلسطینیان، همانند ظلم بر جهان اسلام و تمام مسلمانان جهان است؛ بنابراین تمام کشور های اسلامی باید در خصوص این موضوع جدی بوده و بصورت قاطع از قدس دفاع نمایند.