با سخنرانی آیت الله صالحی مدرس برگزار شد؛

نهمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

مدرسه علمیه رسالت ولایت کابل نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در افغانستان نشستی را با عنوان « روز قدس، روز اسلام» برگزار کرد.

نشست علمی با عنوان« روز قدس، روز اسلام» در مدرسه علمیه رسالت ولایت کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با ارائه آیت‌الله صالحی مدرس و محمد جواد صالحی و حضور اساتید و طلاب برادر برگزار گردید.

 

آیت‌الله صالحی در این نشست با بیان اینکه بیت المقدس قبله اول مسلمین بوده و حساسیت مسلمین باید نسبت به آن در اوج خود باشد، خاطرنشان کرد: فلسطین نماد مقاومت و صبر است و به قول امام خمینی(ره) روز قدس روز اسلام است و باید در محکومیت اسرائیل از هیچ چیزی فرو گذار نشویم.

وی تصریح کرد: همه باید در برابر تکالیف خود مسئولیت و تکلیف پذیری را مد نظر قرار دهیم؛ اگر تکلیف گریزی و تکلیف ستیزی در مسئله فلسطین وجود نمی‌داشت، قطعا امروز اسرائیل نمی‌توانست این همه جنایت نماید.

 

علی نور براتی در ابتدای این نشست مقاله ای با عنوان «فلسطین زخمی بر پیکره اسلام» را ارائه نمود و سپس جواد صالحی ضمن تسلیت شهادت هزاران نفر در غزه، مهم‌ترین مسئله و دغدغه جهان اسلام را بحث اشغال بیش از ۷۵ سال  فلسطین توسط صهیونیست‌ها دانست و اظهار داشت: فلسطین در یک منطقه جغرافیایی بسیار استراتژیک از نظر موقعیت ژئوپلیتیکی و همچنین استعداد کشاورزی است كه اکنون تحت اشغال صهیونیست‌ها می‌باشد؛ مسلمانان نباید نسبت به این منطقه مهم بی تفاوت باشند.

وی با تأکید بر این که فرهیختگان جهان اسلام باید مسائل دشمن شناسی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، اظهار داشت: تفکر صهیونیسم، دشمن شماره یک نه تنها مسلمان بلکه ادیان ابراهیمی و بشریت است.