بزرگداشت روز جهانی قدس در موریتانی

بزرگداشت روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در نواکشوط مرکز موریتانی برگزار شد.

“شیخ محمد فال بن محمد ارشید” از روحانیون فعال در موریتانی در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر و قدردانی از مردان و زنان به ویژه جوانان حاضر در این برنامه، اهمیت روز جهانی قدس را برای آنان تشریح و تاکید کرد: مسأله فلسطین نه تنها مسأله منطقه، بلکه مهم‌ترین مسأله است امت اسلام و حتی کل بشریت است و تنها منافقان خود را خارج از آن می‌دانند.

وی افزود: همان‌گونه برخی از حاکمان در درون امت اسلامی با عادی‌سازی موجودیت منفور و ملعون رژیم صهیونیستی، سعی در ایجاد مانع در مسیر اخراج این رژیم غاصب از سرزمین مبارک بیت‌المقدس دارند.

سخنران مراسم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر سیر الهی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وسلم به مسجد الاقصی و از آنجا عروج به بهشت گفت: مسأله بیت المقدس در راس مسائل امت اسلامی است و از ظرفیت عبور از فرقه‌گرایی‌ها و تنگ‌نظری‌ها به سمت وحدت و تقریب میان مذاهب برخوردار است.

“شیخ محمد فال بن محمد ارشید” تاکید کرد: امت اسلام باید کابوس ذلت و غبار شکست را از خود بزداید و ترس از رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک موجود تروریستی ترسناک را کنار بگذرد و همانند محور مقاومت با آن به مبارزه بپردازد و مقاومت را تا اخراج این رژیم از مناطق اسلامی با سربلندی ادامه دهد.

وی در پایان برای علو درجات شهدای مقاومت و شفای مجروحان آن دعا کرد و از خداوند متعال پیروزی جبهه مقاومت را خواستار شد.