اعلام همبستگی طلاب نمایندگی اوگاندا با مردم مظلوم فلسطین

به همت نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اوگاندا و با حضور دانشجویان دانشگاه اسلامی اوگاندا و کالج اسلامی المصطفی و شرکت سفرا و نمایندگان کشورها، مراسم روز جهانی قدس در دانشگاه اسلامی اوگاندا در کامپالا برگزار شد.

در این برنامه که سفیر جمهوری اسلامی ایران و دستیار رئیس جمهوری اوگاندا در امور خاورميانه حضور و سخنرانی داشتند، رئیس کالج اسلامی المصطفی در سخنانی، به ریشه رفتارهای صهیونیستی در تاريخ دینی آنها و مظالمی که به انبیای الهی داشتند، پرداخت.

وی همچنين این رژیم را میراث‌دار تاریخ ظلم‌های دوره استعمار و هم ریشه با آموزه انحرافی آپارتداید و برتری طلبی نژادی دانست.

آقای عبداله عباسی، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکار خانم مدینه سبیالا، رییس پردیس خواهران دانشگاه اسلامی اوگاندا، سفرای سوریه و ایران در‌ اوگاندا و دکتر کیسوله، دستیار رییس جمهور در امور خاورميانه دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

مجید صفار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا در این مراسم  به تبیین ظلم تاریخی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و ریشه‌های مقاومت آنها پرداخت.‌

دکتر کیسوله، سفیر اسبق اوگاندا و دستیار ویژه رییس جمهور در خاورمیانه نیز طی سخنانی ابتکار امام خمینی رحمت الله علیه در نام‌گذاری روز قدس را ستود و قدس را جزو اصول و پایه‌های اسلام و اماکن‌ مقدس مسلمانان دانست که قابل مذاکره و معامله نیست.

شرکت‌کنندگان در پایان شعارهایی در آزادی فلسطین سر دادند و یکی از دانشجويان شرکت کننده از کالج المصطفی، با سربند مزین به پرچم فلسطین، از دانشجویان دعوت کرد که ساکت ننشینید و با ابزارهای مختلف از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کنند.