از سوی نمایندگی المصطفی در افغانستان برگزار شد:

نشست علمی چیستی و چرایی فقه تربیتی

نشست علمی چیستی و چرایی فقه تربیتی به همت دانشکده علوم انسانی به مناسبت هفته پژوهش در سالن دفاعیه دانشگاه بین المللی المصطفی افغانستان برگزار گردید.

این نشست با تلاوت قرآن کریم توسط آقای محمد علی فکرت آغاز گردید و سپس کارشناس برنامه آقای سید آقا حسن حسینی در مورد چیستی و چرایی فقه تربیتی توضیح داد و ابراز داشت: فقه، دانش کاربردی زندگی بشر است و عرصه های مختلف زندگی را پوشش میدهد که یکی از این عرصه ها تعلیم و تربیت است،

وی در مورد تفاوت تعلیم و تربیت گفت: در این مورد دو دیدگاه وجود دارد که یک دیدگاه آنها را یکسان میدانند و دیدگاه دیگر آنها را جدا از هم می پندارند و در مورد هر یک توضیحات کاملی را ارائه داشتند.

سخنران نشست در مورد رابطه علوم بشری با فقه تربیتی افزود: علوم مدرن برای فقه موضوعات و مسائل مهم زندگی بشر را میدهد اما احکام آن را باید از فقه اخذ کرد و تازه های علمی و تربیتی موجود ما را به آن وا داشته که توجه ویژه ای به فقه تربیتی داشته باشیم.

وی در مورد نظام تعلیم و تربیت افغانستان ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت افغانستان با مشکلات زیادی رو به رو است و باید از علوم معاصر و به خصوص فقه تربیتی برای حل این مشکلات استفاده شود.