نشست هماهنگی اعضای کمیته کنگره اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب با مدیرکل شبکه سهند

نشست هماهنگی اعضای کمیته ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای با مدیر کل صدا و سیمای شبکه سهند آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین خضرلو، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در تبریز به معرفی کنگره پرداخت و اظهار داشت: این جلسه به منظور هماهنگی پوشش رسانه ای اجلاسیه در صدا و سیمای استان و سایر شبکه های تلویزیونی برگزار گردید.

در ادامه آقای الله اکبری، مدیرکل روابط عمومی جامعةالمصطفی نکاتی را پیرامون مسایل رسانه‌ای این اجلاس مطرح نمود و ابراز داشت: مناسب است در روزهای پیش از برگزاری این اجلاس برنامه هایی با حضور اساتید و پژوهشگران جامعةالمصطفی و نویسندگان مقالات در شبکه سهند پخش گردد تا بینندگان با آثار علمی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیشتر آشنا شوند.

پخش میان برنامه ها و تیزرهایی جهت اطلاع رسانی اندیشه های رهبر انقلاب پیرامون قرآن کریم، پخش زنده اجلاسیه و برپایی استودیوی تلویزیونی در محل اجلاسیه دیگر نکات مطرح شده توسط مدیر رسانه ای کنگره اندیشه های قرآنی امام خامنه ای بود.

برگزاری نشست خبری کنگره، تولید و نشر کلیپ‌ها و تیزرهای محتوایی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، معرفی کتب تفسیری مقام معظم رهبری به زبان فارسی و آذری، در سیمای سهند و شبکه‌های مجازی و ضبط و پخش پنل‌های تخصصی اجلاسیه در سیمای سهند و شبکه معارف و شبکه قرآن سیما از دیگر نکات مورد اشاره دکتر الله اکبری بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، دبیر کنگره، در سخنانی ضمن تقدیر از همکاری صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در پوشش این کنگره بین المللی، یادآور شد: هدف از برگزاری این کنگره معرفی چهره علمی و قرآنی مقام معظم رهبری به نسل جوان پس از انقلاب است.

وی افزود: این کنگره با بیش از ۱۸۰۰ مقاله دریافتی، بزرگترین کنگره علمی پس از انقلاب اسلامی به شمار می آید. از استان آذربایجان شرقی حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است. با توجه به اینکه تبریز خاستگاه اجدادی رهبر انقلاب به شمار می آید برگزاری این اجلاسیه در تبریز از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی با اشاره به برگزاری کنگره در هشت کشور جهان، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶۰ مجله علمی برای انتشار مقالات کنگره اعلام آمادگی کرده اند و بیش از ۲۰۰ پیش نشست علمی در این رابطه برگزار شده است.

سپس دکتر رضایی تبریزی، مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این شبکه برای پوشش برنامه های اجلاسیه خبر داد و عنوان داشت: شبکه تلویزیونی سهند برای پوشش تصویری اجلاسیه، میزگردهای علمی و پخش تیزرها و زیرنویس های تبلیغاتی آمادگی کامل دارد و مقدمات پخش زنده از شبکه استانی و شبکه های سراسری فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است علاوه بر اعضای کمیته برگزاری اجلاسیه، معاونان برنامه ریزی، فضای مجازی، صدا و سیمای شبکه سهند نیز در جلسه حضور داشتند.

گفتنی است در ادامه اعضای کمیته برگزاری ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های مقام معظم رهبری از دانشگاه تبریز و تالار وحدت این دانشگاه بازدید نمودند و هماهنگی لازم جهت برگزاری مناسب اجلاسیه صورت پذیرفت.