گردهمایی علمی اساتید دانشگاه‌های بوسنی به میزبانی بنیاد ملاصدرا

به‌ منظور گسترش ارتباط با محافل علمی و دانشگاهی بوسنی و هرتسه‌گوین، بنیاد علمی، آموزشی و فرهنگی ملاصدرا نشستی را با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی برگزار نمود.

در این گردهمایی علمی نزدیک به چهل نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف بوسنی گرد آمده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بنیاد ملاصدرا یک مرکز علمی است و ارتباط بیشتر آن با مراکز متناظر بومی می‌تواند به تبادلات علمی بیشتر و بهره‌مندی هر دو طرف از این ارتباطات منجر گردد.

انتقال اطلاعاتِ فعالیت‌ها و تولیدات علمی بنیاد به اساتید دانشگاه‌ها از دو جنبه مد نظر است؛ یکی اطلاع‌رسانی با این هدف که برون‌دادهای علمی بنیاد به‌عنوان منابع دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد و دیگر این که حساسیت‌های احتمالی نسبت به نوع فعالیت‌های بنیاد در بوسنی کاهش یافته و وجهه‌ی علمی-پژوهشی آن در اذهان نخبگان کشور تقویت گردد.

در ابتدای این نشست، مدیر بنیاد ملاصدرا ضمن خوشامدگویی به حاضران، از پذیرش دعوت بنیاد توسط اساتید تشکر نمود و سپس با ذکر روایتی توضیح داد که این گونه گفتگوها به صحنه‌ی عمل کشاندن آموزه‌های دینی و زمینه‌ای برای ترویج معارف الهی و تکریم معنوی دو جانبه می‌باشد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در رابطه با معنویت ماه مبارک رمضان از دیدگاه عرفانی با ذکر شواهدی از قرآن کریم و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام)، توضیحاتی را ارائه نمود.

در ادامه جمعی از اساتید ضمن تشکر از نشست، نکاتی حول برکات ماه مبارک رمضان و اهمیت تعامل اهل علم و مراکز دانشگاهی بیان کردند.