به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

سال تحصیلی مدرسه عترتیه ولایت هرات افغانستان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه عترتیه ولایت هرات که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان است، با حضور دانش پژوهان جدید الورود و طلاب خواهر برگزار گردید.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط محدثه سادات آغاز شد و سپس گروه سرود آوای یاس به اجرای سرود پرداختند و بعد از پخش کلیپ دستاورد های واحد آموزش، فرهنگی و پژوهش مدرسه علمیه عترتیه، آقای رجب زاده سخنرانی نمود.

وی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس آیه مبارکه «ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» ما برای رسیدن به خدا به دو بال نیاز داریم، یکی بال علم است و دیگری بال تزکیه نفس.

رجب زاده در ادامه با بیان این که مبانی دینی خیلی مهم هستند و عرصه علم مانند باغ است و در باغستان هم انواع میوه ها و خارها وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر کس به اندازه اراده خود از باغ علم استفاده می‌کند و شخص با توجه به هدف خود به دنبال هر چیز که بخواهد می‌رود.

وی ضمن اشاره به شعار سال تحصیلی جدید «سبک زندگی مهدوی و پژوهش و مدیریت قرآنی»، گفت: اخلاقیات و معنویات بسیار مهم هستند و در هر شخصی که وارد حوزه می‌شود، باید این مهم وجود داشته باشد.

رجب زاده در پایان سخنان خود به اهمیت نظم در حوزه های علمیه اشاره نمود و اذعان داشت: باید همیشه نظم برپا باشد و امور با نظم پیش رود و طلاب به معارف قرآن و مدیریت قرآنی توجه بسیار داشته باشند و دروسی که در حوزه فرا می گیرند، بالخصوص مباحث قرآنی را باید با توجه و عمیق بخوانند.