کرسی علمی ترویجی با موضوع «کاربست عذاب اخروی در سور مکی»

یازدهمین کرسی علمی ترویجی با موضوع «کاربست عذاب اخروی در سور مکی» با حضور اساتید، همکاران و طلاب پژوهشی سطوح مختلف نمایندگی جامعةالمصطفی در اصفهان برگزار گردید.

این کرسی با ارائه سرکارخانم آزاده ابراهیمی، مدرس و دبیر پژوهشی گروه علوم قرآن مدرسه عالی بنت المصطفی و با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضایی آدریانی، عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی اصفهان و نقد حجت اسلام والمسلمین دکتر ابراهیمی (برخط) و حجت اسلام و المسلمین الهی دوست (حضوری) روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از قرائت قرآن، دکتر رضایی توضیحاتی درمورد تفسیر تنزیلی قرآن کریم ارائه نمود و پس از آن سرکارخانم ابراهیمی ارائه دهنده کرسی به بیان مطالب زیر خود پرداخت.

تبیین وعده و وعید در بحث معاد، استفاده از روش تفسیر تنزیلی در ارائه محتوای مقاله و بیان اهمیت این تفسیر، استفاده از ترتیب نزول در گزینش آیات، مراحل طرح عذاب اخروی در سور مکی، ارائه جدول بسامدی نوع مخاطب عذاب اخروی در آیات سور مکی، میزان پراکندگی مخاطبان عذاب در سور مکی و ارائه پیشنهادات پژوهشی مرتبط با موضوع سرفصل مطالب بیان شده در این کرسی علمی ترویجی بود.

گفتنی است در ادامه نیز ناقدان جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمی، عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث و حجت الاسلام والمسلمین الهی دوست، عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی اصفهان به بیان نظرات خویش پرداختند.