هجدهمین پیش نشست بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

هجدهمین پیش نشست بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین در مجتمع آموزش عالی اصفهان، با حضور طلاب فعال پژوهشی خواهر و برادر و ارائه حجت الاسلام والمسلمین طاهایی، رئیس مجتمع آموزش عالی اصفهان برگزار گردید.

در این نشست علمی، سخنران به بیان اشتراکات و تفاوت‌های صهیونیزم و یهودیت پرداخت و خاطرنشان کرد: صهیونیزم و یهودیت در نژادپرستی، مادی گرایی و اعتقادات شرک آمیز، اشتراک دارندـ

در ادامه مطرح گردید که صهیونیزم، یک جریان جهانی و فراگیر است که نباید این جریان را با کشور جعلی اسرائیل یکسان دانست بلکه کشور جعلی اسرائیل، تنها پایگاه این جریان انحرافی در منطقه است که در حدود ۷۵ سال پیش ایجاد شده است.

حجت الاسلام طاهایی با تبیین مهمترین ریشه‌های تفکر صهیونیزم  و اظهار داشت: سلطه طلبی، انحصارطلبی، نژادپرستی و… از جمله ریشه های فکری جریان صهیونیزم است.

رئیس مجتمع آموزش عالی اصفهان افزود: جریان انحرافی صهیونیسم با جریان‌های فکری متعددی ارتباط پیدا کرده و از این جریان های فکری منحرف مانند بهائیت، بودیسم و غیره در جهت سیطره خود استفاده می کند.

در پایان نیز، ضمن جمع بندی مطالب توسط دبیر کرسی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی آزاد پرور، به سوالات حضار پیرامون وضعیت کنونی جهان و اتفاقات اخیر در طوفان الاقصی و وعده صادق پاسخ داده شد.